Grasparkiet slaapt liggend

Gestart door Angela93, juli 23, 2015, 09:40:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angela93

Hoi!

Ik heb een vraag in verband met de slaaphouding van m'n grasparkiet. Als hij op zijn kooi is, slaapt hij namelijk liggend (zie foto).
Is dat normaal of moet ik me zorgen maken?


Angela93

sorry, er stond bericht van cloudflare website offline en daarom 3 keer gepost per ongeluk

karin v h

Ik denk niet dat er iets aan de hand is als hij verder goed eet en drinkt.
Bij mij liggen ze soms ook zo heerlijk uitgevloerd op de kooi. De ene parkiet doet dat wel en anderen helemaal niet.
Gewoon lekker laten liggen.
Trouwens wij slapen ook liggend en sommige mensen kunnen prima in de stoel slapen. ;)

Kleintjes

Ikzelf heb ook 'n dametje dat liever ligt dan zit - als ze gaat dutten of slapen gaat ze op haar stok liggen. Ze is verder kerngezond en vrolijk, net als jouw vriendje.
Er zijn ook parkietjes die slapen graag hangend in de tralies. net als wij, zijn ook hen allemaal anders ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Angela93

Hij deed dit wel nooit tot nu toe. Aangezien hij al 12 jaar oud is, dacht ik dat hij misschien zwak is.
Maar voor de rest eet hij, drinkt hij en is hij speels.

Joyce

Je hebt kans dat, doordat de tralies van de kooi veel dunner zijn dan een gewone zitstok, en omdat jouw vogeltje toch al op leeftijd is, hij de tralies niet zo fijn vind onder zijn pootjes. Vandaar dat hij nu liggend op zijn kooi slaapt, een stuk comfortabeler lijkt me  ;). Ik neem aan dat hij in zijn kooi wel nog in de gewone houding slaapt? Zo ja dan denk ik niet dat er iets aan de hand is hoor!