Paramyxovirus

Gestart door jcat1968, juli 19, 2015, 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jcat1968

Dit virus hangt in de lucht boven mijn huis en wordt veroorzaakt door duiven.

Een nest van 4 jonge grasparkietjes had spreidpoten, 1 heb ik er kunnen redden. De spreidpoten heb ik opgelost door een dubbele bodem in de nestkast te maken zo breed als de poten uit elkaar moeten staan. Dit is gelukt. Hij is vorige week geënt dus ik hoop dat hij het gaat redden. Hij is nu 3,5 week oud.

Een splendid pop van mij had dit als eerste. Ze kon zich niet meer oriënteren en had een draainek (alsof ze haar hoofd niet meer kon dragen en zoals die speeltjes in een auto met een vast lijfje en een los hoofdje). Ze had ook stopverfachtige witte ontlasting. Ze is bij een vogelarts geweest want kon niet zelfstandig eten en is na 5,5 week bezweken. De kentering komt na 6 weken. De hersenen worden door dit virus aangetast alsmede lever en nieren.

Alle kromsnavels heb ik laten enten want zij zijn gevoelig voor dit virus. De eieren van de valkparkieten heb ik af moeten pakken ????.

Kennen mensen uit dit forum dit fenomeen en hoe gaan zij om met jonge dieren die nog niet geënt kunnen worden?

Ik denk: beter voorkomen dan genezen. Mijn vriend denkt: laat de natuur haar gang gaan.