nest

Gestart door ypsilon61, juli 08, 2015, 09:00:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ypsilon61

Mijn pop heeft het eerste ei gelegd op 8 juni het laatste op 16 juni.
5 eieren in totaal.
Ik heb geprobeerd ze te schouwen en denk dat er niks inzit.
Mijn pop blijft er nog wel elke dag en nacht opzitten.wanneer moet ik stappen onder nemen.
Moet ik de eieren en het nesthok weg halen of nog even wachten.
De pop is bijna 2 en het mannetje ook.
Het is het eerste nest. Wie geeft mij advies

Sara

Ik zou wachten met het weghalen van de eitjes tot 25 dagen na het leggen van het eerste eitje, om zeker te zijn (normaal komen ze na 21 dagen uit). Het broedblok moet je niet weghalen als dit het eerste nestje is, een tweede nestje kan nog wel dit jaar. Meer dan 2 nestjes per popje per jaar is niet goed omdat het popje op krachten moet komen en de kans op legnood dan vergroot. Hier kan je eens lezen waar het aan kan liggen dat de eitjes niet bevrucht zijn: http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php
Het is belangrijk om de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen voor je een broedblok in de kooi hangt, zoals zorgen voor de juiste luchtvochtigheidsgraad, juiste voeding etc. Hierover kan je meer via de link of met Google vinden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ypsilon61

Dank je sara

Ik heb al een heleboel gelezen over het broede maar wilde graag van andere een mening horen

Groetjes yvonne
En een pootje van tony en ziva

Sara

Even een verbetering op mijn bericht: dat moet uiteraard zijn "wachten met het weghalen van de eitjes tot 25 dagen na het leggen van het laatste eitje." :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes