Waarom lukt het niet?

Gestart door fiennn, juli 07, 2015, 18:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fiennn

Hallo,

Misschien een hele stomme vraag en ik ben een beginneling in parkietjes, maar ik heb mijn parkietjes nu twee maanden ongeveer, ik en mijn vriend hebben ze van de Ranzijn vandaan dat is een tuincentrum/dierenwinkel en die vertelde dat de parkietjes nu anderhalf jaar zijn, ik probeer van alles, mijn hand in de kooi houden tot ze rustig worden, ze voeren met trosgierst enz. Maar ze blijven ontzettend schuw en elke keer dat mijn hand in de kooi gaat vliegen ze wild rond, en na een tijdje worden ze rustig. Ik wil ze nu eigenlijk niet uit de kooi laten omdat ze zo ontzettend schuw zijn, ik wil het beste voor ze en hoop niet dat het erg is dat ze al twee maanden in hun kooi zitten.

Ik hoop dat jullie misschien weten hoe ik ze minder schuw kan krijgen.

fiennn

En als toevoeging, ze ademen ook heel snel en zichtbaar als ik bij de kooi kom en ik heb gelezen dat dit een teken van angst is, en het lijkt mij dat na 2 maanden wennen dit wel langzaam moet overgaan..

Iris7

Misschien moet je even een stap terug doen, bijvoorbeeld door naast de kooi te gaan zitten kletsen met ze. Eventueel kun je trosgierst tegen de tralies aan houden, maar dit werkt niet heel vaak.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

josva

Als ze rustig zijn moet je kijken of je er eentje op je vinger/hand kan krijgen in de kooi. Meestal lukt dit wel in het begin, maar omdat je ze al iets langer hebt kan het wat langer duren. Als je ze nou eenmaal hebt zullen ze er weer af springen maar je probeert het daarna gelijk nog een keer.

Dit een paar keer herhalen en de schuwheid zal afnemen en je hebt er geen trosgierst voor nodig