Op De Grond Rennen

Gestart door annerite, november 09, 2005, 20:45:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annerite

Hallo allemaal!

Ik kon over dit onderwerp niks vinden op dit forum, dus vraag ik het toch eventjes:) Mijn parkiet Coco heeft sinds kort namelijk iets nieuws uitgevonden: hij vindt het leuk om over de grond te rennen. Als ie een tijdje heeft rondgevlogen dan heeft ie zin om de hele kamer nog eens vanaf de grond te bekijken. Nu vind ik dat wel een raar gezicht zo'n klein beestje die over de grond rent   :P  en scharrelt.
En eigenlijk ook een beetje gevaarlijk!

Lopen jullie parkietjes ook wel eens over de grond??

Groetjes Annerite

Chantalleke

Hoi hoi,

Ja hoor dat kennen wij ook.  :P Nu net nog liepen ze achter het konijn aan :D
Meestal lopen ze gelukkig op het aanrecht. Maar ja, het helpt toch niet als ik ze dan van de vloer afhaal, want dan landen ze er 2 minuten later toch weer op. Meestal gooi ik dan een tralieballetje op de grond, dan hoor je ook nog eens waar ze uithangen ;)

Groetjes,
Chantal

Safrena

Hey Annerite

Ook hier ken ik dat bij mijn meisjes hihi
Gelukkig doen ze dat heel zelden want het is inderdaad heel gevaarlijk ;)

je merkt dan ook inderdaad echt hoe klein ze eigenlijk zijn en dat vind ik dan wel weer grappig om zien. :P

als ze hier op de grond lopen doen ze dat in de salon om in de slippers van mijn man te gaan bijten hihi of om aan de fles water te kunnen knabbelen (het pariertje dat er dan aanhangt ;) )

ik haal ze dan toch zo vlug mogelijk van de grond en zet dan vaak de fles op tafel waar ze verder kunnen in bijten dan ;)

vele groetjes

divere

#3
Die van ons loopt ook wel eens op de grond het lijkt wel een sprinter  :D

Lekker achter de traliebal aanrennen :P

Het is wel een geinig gezicht dan houd ze zich zo laag mogelijk bij de grond en dan heel hard rennen :mellow:

Kan er wel om lachen B)

Maar het is wel oppassen ;)

annerite

Bedankt voor de reacties:) Ja! Het is zeker grappig om te zien! Hij kan ook echt superhard rennen/waggelen. Maar inderdaad, ik vind het wel gevaarlijk hoor. Voor je het weet schiet onder je voet! Ik hoop maar dat ie het snel beu is, haha!

Groetjesss

Isabel

Jahoor bekend verhaal.
Muppet besloot laatst lopend naar de kooi te gaan (is best wel een eind hoor als je zo een klein parkietje bent)en Pooky vind het leuk omvanaf de grond via mijn sloffen, broek en trui naar mijn hoofd te klimmen.
Het ziet er inderdaad erg grappig uit maar je moet wel opletten waar je je voeten zet.

xAnoeskax

Ik ken het ook, mijn parkiet scharrelt weleens rond om even te onderzoeken wat er allemaal op de grond ligt. Of hier een reden is weet ik ook niet, maar het ziet er erg grappig uit. Vind het af en toe ook wel gevaarlijk, wat als ie wat eet dat op de grond ligt en hij word er ziek van?

thexfile

CiteerHallo allemaal!

Ik kon over dit onderwerp niks vinden op dit forum, dus vraag ik het toch eventjes:) Mijn parkiet Coco heeft sinds kort namelijk iets nieuws uitgevonden: hij vindt het leuk om over de grond te rennen. Als ie een tijdje heeft rondgevlogen dan heeft ie zin om de hele kamer nog eens vanaf de grond te bekijken. Nu vind ik dat wel een raar gezicht zo'n klein beestje die over de grond rent   :P  en scharrelt.
En eigenlijk ook een beetje gevaarlijk!

Lopen jullie parkietjes ook wel eens over de grond??

Groetjes Annerite
[snapback]16500[/snapback]

ja ik leer ze het ook nu aan om ze tam te maken...
zodat als ik op ze grond ga liggen om met ze te spelen dat ze het "op" teken en het "blijf" teken ook handhaven als ze op de grond zitten....

vind het trouwens ook wel voor mij dan belangrijk dat ze het doen  omdat ik vind dat er meer te ondekken is in mijn kleine flat dan allen te vliegen....

heb ook liever dat ze lopen dan dat ze vliegen.... al is dat meer omdat ik anders bang ben at ze dus weer tegen elkaar opvliegen perongeluk....

maar de jongste heb ik dus geleerd het "op" en "blijf" teken ook te warderen als ze op mijn voet / schoen zitten.....

dat houd nu is zodra ik  ga lopen en hij weet dat hij op een "gevaarlijk"plaats zit dat hij of op mijn voet gaat zitten of op het klimerek of zo waar hij niet gekwest ka worden......

opzig wel een grappig gezicht maar wel leuk want zelfs voor de stofzuiger zijn ze ook niet meer bang.....

heb het ze ook darom geleerd dus dat als ik aan het zuigen ben en ze willen op de grond spelen dat ze dus niet in de zuigmond willen , maar nu dus op de stofzuiger zelf klimmen of op de slang gaan zitten waar ze dus geen kwaad kunnen.....

heb het natuurlijk liever niet , maar kan niet de hele dag wachte om ze te vangen allen omdat ik even moet zuigen.... wat in 10 min gebuerd is.....

kijk natuurlijk wel uit wat ik doe.... ben niet gek...

maarja het is wel lagge.... en het zijn net mini ratjes als ze zo rennen.....

eigenlijk mini tiranosouris rexjes ;-)
ja ja zo lopen ze nl wel , en je er zijn nog veel mensne die niet geloven dat dat diertje eigenlijk een grote harige vogel was.... ;-)

was gewoon een mega parkiet hhahahha ;-)....

maarja tot slot denk dat wel meerder het doen...
heb ook in ee jonge bak met parkieten in een dierenwinkel gezien dat ze een goed groep gedrag hebben , en van de ene plek naar de ander scharrelen....

ze zaten daar in een open plexi bak die op heuphoogte stond ze konden nog niet vliegen , en ja die winkel had een kat en als die voorbij kwam op de grond gingen ze uitgebrijd met zijn alle naar die kat gaan kijken voor het plexiglas hihihi net twity hihih

dus verbaast me niets hahahha

ananas

Sparky ging eerder NOOIT over de grond trappelen
Ik zat gisteren gewoon voor lat laptop op deze site
Sparky gaat aan de rand van de tafel staan, en spingt op de grond :)
Dat is voor het eerst dat hij dat deed :D

boefje

JA echt geweldig als parkietjes over de grond waggelen!! zeker als je ze wil pakken om naar de kooi te brengen ! dan rennen hard voor je uit wil je je vinger ervoor houden rennen ze snel de andere kant op ik zit dan wel op men knieen om te voorkomen dat ik er op ga staan maar zeker leuk mijn pietje heeft laatst nog men moeder in de teen gebeten en schetterde daarna heel hard en deed allemaal rare kunstjes zoals liggen op de grond iets aan het brabbelen ondeugende dingen uit halen echt leuk!