Uit elkaar halen

Gestart door spetter, maart 25, 2005, 11:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

spetter

De buren hebben  4 dagen een parkietje opgevangen die ze buiten hebben gevonden, en nu is onze vraag kunnen we ze nog uit elkaar halen want eigenlijk wilden ze er niet een bij maar omdat ze het zielig vonden om het buiten te laten rondfladderen hebben ze hem even in huis genomen in de hoop dat er iemand om kwam of geeft dit vreselijke problemen met de parkietjes?

Jorijn

Hoihoi,

Het is nooit leuk voor je parkietjes om uitmekaar gehaald te worden
En vooral niet als ze al een beetje aan mekaar gewent zijn..

4 Dagen is dan nog niet lang. Maar als je eerste parkietje er achter is gekomen hoe leuk het is om een maatje te hebben dan zal hij het niet leuk vinden om weer alleen te zitten ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

spetter

toen hij de eerste dagen alleen zat was hij ook niet zo happy hij wilde maar 1 ding en dat was weg van de plek waar hij zat, in een nood kooitje, en nu is hij heel vrolijk en volgt de andere parkiet de hele tijd.
Zouden ze eraan dood kunnen gaan??

Jorijn

Doodgaan van eenzaamheid?
Zou het eigenlijk niet weten maar hij kan wel heel depresief worden ;)

Onthoud het zijn groepsdieren.. en als hij eenmaal weet hoe leuk het is om een maatje te hebben :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey spetter

Parkietjes kunnen sterven van eenzaamheid.
Parkietjes zijn gezelschaps diertjes en hebben heel veel aandacht en liefde nodig van jou of een soortgenootje.

vele groetjes.

spetter

Dus euhhmm we kunnen ze toch beter samen laten?, hij is in elk geval een stuk rustiger en vriendelijker sinds hij bij zijn vriendinnetje zit.

Jorijn

We raden het wel aan ja.

Parkietjes hebben veel liefde nodig en zijn ook gezelschap beestjes. Je hebt het zelf al gezegt,
Sinds dat ze samen zitten is hij veel liever en levendiger ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

spetter

oke nou we zien wel wat er van komt voorlopig doen ze het samen heel goed :D  daar integen wil mijn eigen parkietje van niemand iets weten behalve van  mij en de hond :razz:

Anita & Marisa

Hoi Spetter,

Waarschijnlijk vindt het parkietje het ontzettend leuk om een vriendje of vriendinnetje erbij te hebben! En zo te horen reageert hij hier goed op! Als deze mensen de tweede parkiet er niet bij willen, dan raden we hen aan om ze zo snel mogelijk uit elkaar te halen, voordat ze zich helemaal aan elkaar hechten.
Maar wij horen alleen maar positieve verhalen, dus we vragen ons af waarom ze dit lieve parkietje er niet bij willen hebben? Beide parkieten zijn er erg gelukkig bij horen we!  :wink:
En inderdaad.... parkieten zijn groepsdieren en vinden een vriendje erg fijn, voorals als zijn baasjes weinig thuis zijn. Dan kan een parkietje inderdaad sterven van eenzaamheid!

Laat je ons weten hoe het verder gaat?

Veel liefs,
Anita en Marisa.

spetter

Nou ze zaten net lekker te zoenen en snavelen hahahah en de buurvrouw vind het volgens mij stiekem toch wel heel schattig want toen ik net zei zal ik hem dan maar meenemen ze zei van nou ja het is toch wel sneu voor die vogeltjes he zijn ze net zo lekker aan het knussen en tutten samen en dan rukken wij ze uit elkaar.

Ik denk dat het vooral een probleem is dat ze dacht dat het een boel herry zou worden maar dat valt nog wel mee tot nu toe alleen als ze elkaar kwijt zijn dan roepen ze hard naar elkaar, en het geld voor een grotere kooi hebben ze niet maar als ze tweederde van de dag los in huis zijn dan is dat ook niet zo erg denk ik.

Ik laat horen hoe het afloopt

Anita & Marisa

Hoi Spetter,

Goed om te horen dat het zo goed gaat met de parkieten  :wink:.
Je buurvrouw is stiekem verliefd geworden op deze schatjes (dit kunnen wij goed begrijpen)  :D
Het schreeuwen valt inderdaad mee, parkieten kletsen gewoon gezellig! En als ze elkaar kwijt zijn, dan roepen ze elkaar, dit is heel normaal. Ook gaan de parkieten dit doen als ze uit elkaar gehaald worden!
Ook kunnen parkieten even gezellig schreeuwen als ze het naar hun zin hebben of lekker enthousiast zijn. Wij vinden dit geweldig. Het zijn net kinderen, die doen dat ook  :wink:

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.