Zijn dit spreidpootjes?

Gestart door ShanaLovePakko, juni 26, 2015, 16:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ShanaLovePakko

Hallo,

ik heb 2 parkietjes die hun eerste nestje jongen hebben, ze zullen ongeveer een maand oud zijn nu. Ze zijn gisteren beginnen uit te vliegen, maar het viel op dat ze beiden niet kunnen rechtop zitten of hun pootjes rond een stokje klauwen, ze vallen altijd achterover of voorover en hebben hun bekje nodig om zich voort te bewegen. Ook vliegen kunnen ze nog niet.

Omdat ik het de laatste tijd druk heb gehad met examens kon ik hun ontwikkeling niet goed bijhouden. Ik dacht aan spreidpootjes misschien, maar heb het nog nooit meegemaakt in de praktijk.

Weet iemand wat de diertjes zou kunnen schelen en wat ik eraan kan doen? Preventief en curatief?
Of ben ik al te laat? Voorlopig voederen de ouders ze nog, maar dit zal ook niet meer zo lang duren.

Alvast bedankt!

karin v h

Erg moeilijk om te zien op deze foto's of het spreidpootjes zijn. Ik heb er hier eentje met spreidpootjes gehad en die kon echt niet goed zitten.
Kunnen ze op een stokje zitten? Of op een zaadbakje. Als ze op de grond zitten staan dan de pootjes helemaal naast het lichaam?
Misschien heb je hier iets aan mijn verhaal over de spreidpootjes.
http://www.parkietenfreak.nl/z-spreidpoten2.php
Hier kun je een beetje zien hoe het er in het blok uitzag.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.