Parkiet vliegt weg

Gestart door AntonioAlbertini, juni 25, 2015, 13:38:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonioAlbertini

Nadat ik mijn parkiet uit de kooi haal en hij staat op mijn vinger, vliegt die gelijk naar de keuken. En dan gaat die boven de gasfornuis staan op dat glas van de bovenklep. Hij vliegt nooit ergens anders heen in huis. Dat is zijn standaard plek waar die heen vliegt als die uit zijn kooi is. Natuurlijk is dit voor hem een chillplekje. Maar hoe kan ik hem aanleren om bijvoorbeeld op tafel te komen of ergens anders te gaan chillen?

josva

Koop een tweede parkiet en ze zitten overal

Viridis

Mijn parkieten zaten in me vorige woning of boven de kooi of bovenop de boekenkast. Nu dat ze geknipt zijn en de vleugels nog aan het groeien zijn zie ik hun niet zo snel de kamer rondvliegen. Al zal de eerste keer wel wennen zijn als ze dat weer kunnen.

AntonioAlbertini

Ik zat er ook aan te denken om een 2e parkiet aan te schaffen. Via marktplaats bij een hobbykweker. Ze zijn dan 7.5 weken

rosa.barth

Onze eerste parkiet kregen we in september 2014. Hij mocht vanaf het begin vrij de kooi uit. Hij had één vaste plek: bovenop een staande lamp. Dat is weken zo gebleven. Naarmate hij meer wendde aan z'n nieuwe omgeving, kwamen daar één voor één een nieuwe plek bij. De boekenkast, de vensterbank (buiten is erg interessant vanaf 4 hoog) of bovenop de kooi. Na een hele lange tijd kwam daar m'n hoofd bij. Hij wordt steeds nieuwsgieriger, maar dat was het eerste halfjaar helemaal niet zo!

Joyce

Misschien kun je hem lokken met iets lekkers (trosgierst, peterselie, etc.) en de nieuwe plek interessant voor hem maken.