Parkiet valt andere parkiet aan

Gestart door Viridis, juni 22, 2015, 12:23:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viridis

Ik heb 4 parkieten thuis en een daarvan heeft regelmatig ruzie met de anderen. Bij een parkiet is het helemaal erg gezien zij (het is een vrouwtje) hem de hele kooi achterna zit. De parkiet die zij achterna zit op goede termen met een van de andere dames in de kooi, hij voert haar regelmatig en verzorgt haar ook en dat is andersom ook.

Nu is het probleem dat de 'jaloerse'? parkiet regelmatig bijt als ze hem achterna zit. En dan niet een keer, maar gewoon door blijven gaan tot ik haar uit de kooi haal. Ik heb haar nu in een aparte kooi gezet in een aparte kamer zodat die geen contact met de rest heb.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen want dat is voor mij niet fijn, maar ook niet voor de andere 2 parkieten.

Iris7

Hoe is de verhouding man/pop? Meer poppen levert ruzie.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Viridis

Het zijn twee mannetjes en twee vrouwtjes. Het ene popje kan opschieten met de andere maar het popje die het mannetje achterna blijft zitten is heel erg territoriaal ? gezien ze, naast het schoonmaken, de andere niet echt in de buurt wil laten.

Heb haar nu 2 dagen apart gezet en ze is net weer bij de rest. De vogels zijn geknipt maar kunnen vrij uit de kooi, dus ruimte zal het niet zijn.

Iris7

Misschien moet je er twee aparte koppeltjes van maken, met een schot in de kooi of twee aparte kooien. Je zou anders nog kunnen kijken of het tijdelijk is of dat de pop het blijft doen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Viridis

Het is nu wat rustiger sinds ze weer er terug in zit. Gisteravond bij het slapen gaan was het wel weer ruzie om het beste plekje maar nadat ze paar dagen apart gezeten heeft is ze wat rustiger geworden.

Er is al 1 koppeltje, ze voeren en verzorgen elkaar dus dat is niet zozeer het probleem. Ik hou het voorlopig in de gaten en als 't mis blijft gaan dan weet ik wat ik kan veranderen in de kooi die ik aan het maken ben.