Voliere te koop incl nachthok, voerhok, sluis en transparant afdekzeil

Gestart door Sanne, juni 21, 2015, 10:43:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Prachtige houten voliere te koop. Ontworpen en gebouwd door een bouwkundige. Zeer stevige constructie en mooi design. De voliere heeft een vlucht van 2,10 meter lang en 1,10 meter diep. Naast de vlucht is een sluis aanwezig (ca. 60x60 cm) met een nachthok (ca. 60x40 cm) en daaronder een voerhok. In het voerhok en in het nachthok past precies een kunststof schuiflade van het merk Gehu, welke ook bij de voliere verkocht worden. Hierdoor is het nachthok en het voerhok gemakkelijk schoon te maken.
Het nachthok heeft plexiglas raampjes zodat de vogels hier overdag ook beschut kunnen zitten zonder in het donker te zitten. Ook heeft het nachthok een ledlampje op zonne-energie (sensor zit op het dak van het nachthok (dit is mini-lichtje voor als je vogels snachts schrikken). Onder het doorzichtige dak van de vlucht is nog een gaasdak aanwezig. Dit is nog nooit nodig geweest, maar het gebeurt te vaak dat tijdens een storm ergens het dak van een voliere waait, vandaar de extra gaaslaag. Deze is ook handig om speelgoed aan op te hangen.
De voliere kan volledig afgedekt worden met sterk transparant zeil. Dit is gemakkelijk te bevestigen. Ook kan de voliere deels afgeschermd worden als het bijvoorbeeld hard waait of niet zo heel erg koud is.
De voliere is nog geen twee jaar oud (gebouwd in september 2013) en wordt verkocht wegens verhuizing (ik ga heb een kweekruimte gebouwd met daaraan een hele grote vlucht). De voliere is volledig uit panelen opgebouwd en kan gemakkelijk gedemonteerd en vervoerd worden. De voliere is nu tegen een muur gemonteerd, maar kan makkelijk los geplaatst worden door een achterwand te maken voor de voliere (afmeting ca. 2,10x2,10). Het deel van de sluis/voerhok/nachthok beschikt al over een achterwand.

De voliere heeft aan materiaal ca. 1.000 euro gekost en het afdekzeil heeft 350 euro gekost, totaalkosten dus ca. 1.350 euro
Zodra mijn nieuwe vogelverblijf klaar is verhuis ik de vogels en kan de voliere opgehaald worden. Dit zal zo rond half juli zijn. 


Foto 1: voliere
Foto 2: voliere met afdekzeil
Foto 3: binnenkant
Foto 4: sluis met nachthok en daaronder voerhok
Foto 5: losse onderdelen
Foto 6: bevestiging afdekzeil op voliere

Sanne

De voliere is verkocht en zojuist opgehaald. In iets meer dan een uur was die volledig gedemonteerd en ingeladen op de aanhanger :)

Sara

Dat is goed nieuws Sanne! Vind het dan ook een pracht van een volière.  :) Dan komt hier een slotje op. *krik krak*

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes