Gezond of niet?

Gestart door Calem, juni 20, 2015, 10:32:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Calem

Hoi allemaal!

Sinds 1,5e dag heb ik twee parkietjes, Calem en Sky. Als het goed is komen ze net uit het blok en zijn dus allebei nog redelijk jong. Ze beginnen aan hun kooi te wennen en ik heb ze al zien eten/drinken. Verder slapen ze best veel. Ze fladderen rond voor een kwartiertje en dan slapen ze weer. Ze zijn best stil, behalve als ze echt rondvliegen.Is dit normaal bij jonge parkietjes?
Verder lijken ze het goed met elkaar te kunnen vinden. Ze zitten graag naast elkaar en zitten veel met hun snaveltjes bij elkaar en lijken kusjes te geven en te knuffelen.

Nu heb ik een vraag over eentje.. Ik heb wat gelezen over bol zitten en snel ademen. Het wit/blauwe parkietje lijkt soms erg bol te gaan zitten. De donkerblauwe doet dit ook, maar veel minder, en ook veel minder lang. Ook gaat het staartje op en neer bij de witte bij het ademen..
Betekent dit dat deze zich niet lekker voelt? Ze fladderen beide gewoon rond en eten en drinken, dus misschien is het de stress van een nieuw verblijf of omdat ze jong zijn?

Ik heb twee foto's bijgevoegd, eentje waarbij de witte redelijk bol zit (toen ging het staartje ook op en neer) en een foto waarbij ze de veren redelijk normaal heeft staan



Nog een vraagje: Ik ben van plan de kooi 1 keer per week helemaal schoon te maken, maar natuurlijk poepen ze best veel. Kan ik dit het beste weghalen met keukenrol of weet iemand iets beters?

Iris7

Het is lastig te zeggen of die parkiet ziek is. Zit hij vaak bol of af en toe?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Calem

Vanochtend erg veel, 's middags zijn ze allebei heel actief geweest, klimmen en vliegen door de kooi, en dat doen ze nu ook. Ik denk dat het wel goed met ze gaat. Ik zal het in de gaten houden de komende dagen.

Viridis

Ik heb gemerkt dat met dit weer, in tegenstelling tot echt zomers weer met veel zon, dat mijn parkieten ook meer slapen. 's ochtends worden ze wakker en gaan ze alles doen wat parkietjes doen, eten, drinken, schoonmaken, kwetteren, in de middag houden ze allemaal een schoonheidsslaapje en dan begint het spelletje weer opnieuw.

Ze zijn ook veel actiever als de zon goed schijnt en minder actief wanneer er minder zon aanwezig is.

rosa.barth

Verwar bol zitten niet met het uitzetten van de veren. Als ze het warm hebben, zetten ze hun veertjes uit om op temperatuur te blijven. Hoeveel graden is het in de kamer?

Kleintjes

Citaat van: rosa.barth op juli 20, 2015, 13:09:28
Verwar bol zitten niet met het uitzetten van de veren. Als ze het warm hebben, zetten ze hun veertjes uit om op temperatuur te blijven. Hoeveel graden is het in de kamer?
Als ze de veren uitzetten, hebben ze 't koud of zijn ze ziek.
Als ze 't te warm hebben spreiden ze de vleugels iets, zodat ze kunnen afkoelen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses