Groen monstertje

Gestart door sosparkiet, juni 18, 2015, 21:13:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sosparkiet

Hallo parkieten freaks,

Ik ben erg hopeloos geworden en dacht om toch maar eens online hulp te zoeken. Hopelijk zullen jullie me een beetje kunnen helpen met mijn probleem.
Ik ben geen parkietenliefhebber en ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar omdat we in de familie een zwak hartje hebben voor dieren, is ons huis een ... hmm zowat een dierenasiel geworden. Dit keer heb ik een groen vogeltje op weg naar school gevonden. Hij vloog bijna onder een auto en ik had even schrik dat hij misschien gewond was, dus nam ik hem mee naar huis en ik ging meteen naar de dierenwinkel voor een kooi, eten, enz terwijl mijn ma hem onderzocht. Hij had gelukkig niets.

Hij bleek best aardig de eerste 2 dagen, hij liet zich aaien, beet niet, schreeuwde niet (, maar misschien komt het wel door zijn wandeling door de stad en een bijna-doodervaring). Daarna werd hij heel stout en associaal. We probeerden hem wat te leren kennen, hij stapte zelfs op mijn vinger en bleef rustig op mijn schouder zitten. Dan zijn we voor 5 dagen weg geweest en mijn oma bleef met hem. Toe we terug kwamen was hij een kleine monster. Ondertussen zijn me een anderhalve maand later en hij blijft onaangenaam. Ik heb veel geduld, maar hij is gewoon zo wreed.


Als iemand in een gelijkaardige situatie heeft gezeten: tips zijn altijd welkom :')

josva

hem kan je meer details geven over het "groene monstertje"? Het klinkt erg onaangenaam, maar snap er niks van.. bijt veel van zich af?