Welke dettol wordt gebruikt om kooi te ontsmetten?

Gestart door Yagmur, juni 18, 2015, 17:35:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yagmur

Ik moet namelijk de volière van de parkietjes helemaal ontsmetten, nu een van hen een darmontsteking heeft. Darmontsteking is dus volgens Hedwig van der Horst besmettelijk voor de vogels in dezelfde kooi :-\.
Ik las op dit forum dat het met dettol kan. Alleen zie ik nergens staan welke dettol dit is :o. Als ik google dan krijg ik allesreiniger, handzeep etc. etc. :( :( :(

Alvast bedankt.

Kleintjes

Maakt niet uit welke Dettol je gebruikt, als je maar erg goed met heet water naspoelt zodat er geen restjes achterblijven.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Yagmur

Dankjewel. Weet je toevallig ook of het beter is om tijdens de antibioticakuur te ontsmetten of erna? Ik ben bang dat als ik het nu al (tijdens) doe, er nog bacterieen in de poepjes zitten die hen weer ziek kan maken ???

Parkieten-Freak

Je kunt het nu doen en er ook nog even mee doorgaan na de kuur. Ik zou bij voorkeur de Dettol in geconcentreerde vorm gaan gebruiken en die volgens gebruiksaanwijzing mengen met water. Het is te koop bij drogist en apotheek, verkrijgbaar in flessen van 100, 500 en 1000ml.


Yagmur

Bedankt voor jullie reacties. Wat een hel om zon grote voliere en alle boomtakken schoon te maken :o En dan vooral als je geen tuin hebt! Ik heb ze overgezet in een normale kooi voor nu  ??? Denk dan ik nog wel een paar uur bezig ben met ontsmetten! ik heb trouwens geen geconcentreerde vorm kunnen krijgen hier in de buurt. Ik heb dettol zeep gehaald en in combinatie met bleek moet het wel lukken lijkt mij? Ik ben wel bang dat de kleur van de voliere er vanaf gaat.. Hij is geverfd en van hout.

Gelukkig is het het allemaal waard. Het gaat heel goed met mijn parkietje ::)

Parkieten-Freak



Johan 1966

Heb je aan een liter, dettol genoeg voor een kooi en eet bakken ,kan je er ook een houten ladder mee doen,en anderre speeltjes.

grasje

ik gebruik F10, dat is een desinfecterend middel wat schimmels, bacterieen en virussen dood...

je kan verschillende oplossingen maken net wat je wil.(4,6 of 8 ml F10 per liter water) laatst heb ik een 2dehands kooi ermee ontsmet met de hoogste dosering, dat dood echt alle virussen, bacterieen en schimmels...dan weet je zeker dat je schoon begint....

ik heb het gekocht bij Lorre en Co in Wijhe...en volgens mij kun je het on-line ook bestellen.....

ik vind het in ieder geval super spul.....hopelijk hebben meer mensen hier wat aan.....