Parkiet ademt snel

Gestart door Kimstar, juni 17, 2015, 08:09:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kimstar

Hoi allemaal! Allereerst: wat een geweldig forum is dit zeg! Heerlijk om alles te lezen over parkieten!

Ik heb sinds gisteren een grasparkiet en nu heb ik me even in zitten lezen over ziektes enz. en nu zie ik dat ze niet zichtbaar mogen ademen en dan met hun staart mogen bewegen. Zijn ze dan altijd ziek?Vooral omdat ie me nog niet kent en hij pas een dagje hier in huis is dat ie dan denkt van 'holy moly! wie ben jij dan weer?' Voor de rest eet ie wel, en klimt door de kooi en zit op z'n schommeltje. Ik had eerst een kanarie en die heb ik terug moeten brengen omdat ie luchtpijpmijt bleek te hebben dus ben bij deze als de dood dat ie het ook kan hebben en dat zou heel jammer zijn! Zo nu en dan hoor ik hem ook weleens niezen maar dat blijken ze vaker te doen?

Ik hoop dat iemand me antwoorden kan geven :)

josva

Als je parkiet bang is ademt hij snel dus ik zie er geen problemen.. je parkiet moet nog erg wennen en in het begin zijn ze natuurlijk heel bang als je vaak in de buurt komt van je parkiet.

Kimstar

#2
Hij doet het ook als ik niet in de buurt ben. Hij ademt ook steeds harder nu. Hij wipt ook steeds met zijn staart, vind het gewoon zielig als ie ook ziek blijkt te zijn.

josva

Wat merk je nog meer aan hem?

Loeky

Als je denkt dat je parkietje ziek is zou ik naar de vogelarts gaan.
Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19