Hoe dien je antibiotica toe?

Gestart door DorisEnCharlie, juni 15, 2015, 23:49:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DorisEnCharlie

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een antibioticakuur gekregen van de vogelarts (Tom van Wijk, ik ben overigens enorm blij met hem) en ik moet twee keer per dag een druppel in het bekje van mijn parkietje doen. Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd maar het lukt me gewoon niet om haar stil te krijgen en het goed in te brengen, het grootste gedeelte gaat er gewoon naast. Ik snap dat het even oefenen is maar de kuur duurt maar een week. Heeft iemand toevallig ervaring hier mee? Ik zou graag willen weten hoe je de parkiet beet houdt en wat je precies met het pipetje moet doen (moet die helemaal de snavel in of hoef je hem er maar tegenaan te houden)

Mijn parkietje, Doris, heeft een gemene darmbacterie opgelopen. Ze is erg zwak omdat ze niet genoeg vitamine binnen krijgt. Ze eet ook alleen maar de lekkere zaadjes op, ik geef haar nu een stuk minder eten zodat ze gedwongen wordt alles op te eten, maar ik heb ook niet het idee dat dat echt werkt. Hoe kan ik haar alles laten eten? Ze is 3 jaar en heeft echt de vitamines nodig wilt ze niet binnenkort overlijden.
We hebben al een vitaminemengsel voor door haar water, maar dat is natuurlijk niet ter vervanging van het eten.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Ik ben enorm bezorgd en wil niet dat ze overlijd door iets wat voorkomen kan worden.

Met vriendelijke groet,

DorisEnCharlie

DorisEnCharlie

Helaas,

Ik kwam vanochtend beneden en zag Doris in het hoekje op de grond zitten. Heb haar eruit gehaald en in mijn hand gelegd, ze kreeg telkens stuiptrekkingen. Ik wist dat ik niks meer kon doen en heb haar in mijn hand gehouden, ze overleed vervolgens in mijn hand. Ze was de grappigste, meest ondeugende maar ook slimme vogel die ik ooit gehad heb. Ik ben er kapot van maar voor haar is het beter zo. Ik hou van je Doris en ik hoop je ooit nog is te zien.
Rust in vrede.