Bang in het donker?

Gestart door AntonioAlbertini, juni 15, 2015, 02:47:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonioAlbertini

Als ik uit huis ga en ik kom terug en het is donker zit die zo in een hoek. 's nachts ook als ik ga slapen zeg ik altijd welterusten en k ga slapen en hij gaat altijd zo in de hoek en met ogen groot open van paniek ofzo. Zou een doek over zijn kooi wel helpen?
Wat is het beste om te doen?

gugakip

Er zijn parkieten die graag zo tegen de rand van de kooi slapen, dus het hoeft geen probleem te zijn. En het slaapplekje verandert af en toe merken we uit ervaring, vroeger hing een vogel van ons net zoals die van jou, nu slaapt die weer op een stokje naast zijn maatje :)

Solarstone83

Wanneer mijn mannetje niet op het schommeltje kan slapen (hoogste punt in de kooi) klampt hij zichzelf ook zo vast aan de tralies, precies hetzelfde als jouw parkietje. Je hoeft jezelf hierover geen zorgen te maken.

josva

Die van mij toen ik er nog 2 had hadden altijd ruzie over het trappetje in de kooi (niet het hoogste punt)
Er sliep er altijd wel eentje. De andere slaapplaats was voor het mannetje vaak het hoogste punt op een speeltje. Voor haar als ze het opgaf op een slijtsteen of de tralies.

Maar een parkiet die bang is voor het donker kan je gerust een nachtlampje bij plaatsen die niet veel licht geeft.

Britt

Mijn parkiet had dit vroeger ook en wat bij mij hielp was om net op die hoogte op die plaats een stok te hangen. Blijkbaar wilde hij gewoon daar slapen (omdat dat het hoogste plekje is), maar omdat er geen stok hing ging hij aan de tralies hangen.