Parkiet vloog overal tegenaan

Gestart door Evavanden, juni 13, 2015, 19:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evavanden

Hallo,

Zes/zeven jaar geleden hebben wij mijn grasparkietje aangeschaft, zijn naam is Kirby.

We hebben hem toen enkele keren uit zijn kooi gelaten, de eerste keren was hij braaf en tam, steeds van meubels naar mijn schouder, arm en hoofd gevlogen. Maar toen begon hij tegen de ramen en de spiegel te vliegen. We hebben de ramen afgedekt, maar toen ging hij tegen muren vliegen. De laatste maal dat hij dit deed bleef hij liggen. Hierna durfde ik hem niet meer uit zijn kooi te laten.

Mijn broer besloot laatst te proberen hem uit zijn kooi te halen. Ik was hierbij niet thuis en het enige concrete dat ik weet is dat hij graag wilde vliegen omdat hij er meteen tussenuit piepte en de hele kamer doorvloog.

Nu vroeg ik me af. Is 6 jaar te laat om hem opnieuw kennis te laten maken met vliegen in de woonkamer? En hoe zorg ik ervoor dat mijn vogeltje niet meer tegen de muur vliegt?

Alvast bedankt
Eva

josva

6 jaar en nog nooit echt gevlogen te hebben... vind het niet gek dat je parkiet overal tegenaan vliegt.

Ja het is mogelijk maar de parkiet moet je goed in de gaten houden en hem in de kooi doen als ie te hard ergens tegenaan vliegt waardoor ie op de grond valt. Hij moet het zelf leren en daar kan je hem niet bjj helpen. Je kan hem wel helpen met de letsel die hij op zou kunnen lopen door de frustratie die hij oploopt door overal tegenaan te vliegen.

de parkiet kan eindelijk vliegen dan in een kooi zitten. Wat zou jij doen als je mocht vliegen zonder opleiding?

Evavanden

Ik zou ook crashen.

Hij deed het toen we hem net hadden wel, maar ik was toen erg jong en heel erg geschrokken. Dus durfde ik hem niet meer te laten vliegen.

We gaan het gewoon kalmpjes aan proberen.
Bedankt!