Parkiet piept en ademt snel

Gestart door raymon1989, juni 12, 2015, 17:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymon1989

Hallo allemaal!

Ik heb sinds 5 weken een grasparkietje, het is een jonkie en dus nog onduidelijk of het een mannetje of een vrouwtje is... Ik heb hem/haar in elk geval Misty genoemd.

Afijn, ik ben heel druk om Misty tam te maken door meerdere keren per dag met mijn hand de kooi in te gaan met een stukje trosgierst e.d.. dit gaat de ene keer beter dan de andere. Ik heb er veel geduld mee en snap dat Misty nog moet wennen aan mij en zijn nieuwe omgeving. Hij is wel meerdere keren uit de kooi geweest maar zit dan liever op een plekje hoog bij het raam, ver van mij.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om zijn gezondheid. Zijn ademhaling gaat heel snel en hierbij gaat zijn staartje constant op en neer... Net wilde ik met mijn hand de kooi in gaan en toen begon zijn ademhaling te piepen. Het leek net of hij bang was. Het ligt niet aan de warmte, want op koudere dagen doet hij het ook.

Mijn vraag is dus; hoe zijn jullie parkietjes eigenlijk? Is er iets mis met de mijne waardoor hij zo snel ademt en heel onrustig lijkt?Wat kan ik eraan doen?

josva

Een bange parkiet vertoond dit gedrag al snel. Het kan wel zijn dat de parkiet weinig conditie heeft en dit laat zien, vooral met warme dagen.

aangezien het parkietje in de kooi hetzelfde vertoond zonder te hebben gevlogen is er iets heel iets mis. Het kan een geboren afwijking zijn. Aangezien jij het parkietje het beste kent kan jij het beste een conclusie trekken wat het nu precies is. Als ik dit zo lees is het echt een geboren afwijking waar naar gekeken moet worden.

een bange parkiet zijn staart hangt naar beneden en staat niet recht met het lichaampje. Een erg bange parkiet ademd erg snel en dan hoor je automatisch piepjes. Hetzelfde met een parkiet die erg veel gevlogen heeft.

De stand van de staart is erg belangrijk om te weten wat het precies zou kunnen zijn.