kleur van de veren waren blauw en nu groen hoe kan dat?

Gestart door JolandaW, juni 11, 2015, 08:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JolandaW

Ik heb afgelopen najaar een nestje jonge grasparkietjes gehad (wat op zich niet vreemd is hier)en een van de jonkies had blauwe veren. Daar ik dat jonge vogeltje zelf wilde houden is hij hier gebleven maar dit voorjaar verkleurde zijn veren pak in groen. Hij is nu echt helemaal groen geworden en het is echt de zelfde vogel omdat hij zo zijn gewoontes heeft als hij bij mij kwam zitten waar ik dat aan kon herkennen.
Anders zou ik inderdaad denken dat ze een van de vogels in mijn voliere zouden hebben omgeruild.
Heeft iemand anders dit ook wel eens mee gemaakt?

groetjes Jolanda

Dirk92

na de eerste jeugdrui krijgen vogels hun definitieve kleurtje, ik heb hier ook een vogel dat eerst blauw was en nu helemaal groen, dus er is niks ergs aan de hand :D
Kleine Gijsje en Jip

JolandaW

Dank je voor je antwoord. Ik was ook niet bezorgd om zijn gezondheid hoor maar vroeg me af of het vaker voor kwam. Heb het namelijk nog nooit eerder mee gemaakt. Hij is verder zo gezond als maar kan.

Iris7

Volgens mij is je parkiet een 'toverballetje'. Komt niet zo vaak voor, dus best bijzonder.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

JolandaW

Iris ik vind al mijn vogels speciaal en byzonder hoor ???? ze zijn allemaal verschillend en allemaal even lief en leuk.

Iris7

Natuurlijk, zo bedoelde ik het niet. Ik wilde alleen zeggen dat het vrij zeldzaam is.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Kleintjes

Zoals al gezegd krijgen parkietjes na hun eerste rui pas hun echte kleur.
Bij sommige vogeltjes blijft dit veranderlijk en zijn ze na elke rui iets anders gekleurd dan er voor.

Hier hebben we ook 'n "toverballetje", onze Kruumel :) Hij was blauw met geel masker (geel gezichtje), en na de eerste rui werd hij groen (geelmasker type 2 - dan loopt de gele kleur van het masker (gezichtje dus) door over de rest van het lichaam ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses