Geen normaal parkietengedrag?

Gestart door Maud95, juni 09, 2015, 18:42:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maud95

Oké dus ik heb sinds een week 2 grasparkietjes.
Ze zijn nu 7 weekjes oud, zeer jong dus.
Na een paar dagen al ging de ene gewoon rustig op je hand gierst zitten eten.
De ander had hier iets meer moeite mee maar zat er wel af en toe.
Nu komt dus het probleem: ze maken ontzettend veel ruzie!
Ze krijsen als een gek, beginnen tegen/op elkaar te fladderen, duwen elkaar (met kop tegenonderbuik) het  zitstokje af (soms hoor je ineens 'plok' als de ene op de grond valt). Ook gaan ze dan op elkaar zitten of over elkaar heen lopen etc.
Ze krijsen ook zo vaak. En maken af en toe wel tsjirp geluidjes, maar niet het gezellige kwetteren wat normaal is.
Nu zijn we dus bang dat we ze misschien te jong hebben gekocht?
De kweker wist de geslachten niet, maar we hadden zelf plaatjes over de neusdoppen verschillen tissen man en pop opgezocht en onze parkietjes hebben allebei een paarse dop...
Nou zijn we dus bang dat ze gewoon een beetje asociaal gedrag vertonen omdat ze te jong zijn of omdat ze misschien niet door ouders zijn opgevoed (bij het halen zaten ze met zijn 4en baby's in n klein hokje maar we mamen aan dat dit gedaan was zodat we ze makkeljjk konden uitzoeken).
Help! Het zijn leuke acrobaatjes maar (vooral 1) zo zenuwachtig en bang, en dat geruzie! Ook missen we het gezellige kwetteren... Moeten we gewoon afwachten en met rust laten of verdergaan met tam maken en hopen dat t goedkomt? Dit zijn onze eerste grasparkietjes dus we zijn nog niet zo bekend met de schatjes...
Heb er een foto bij gedaan, dan weten jullie om wie het gaat! ;)

JudithO

Zou je een duidelijkere foto van de neusdoppen kunnen maken? Dan kunnen we meekijken naar de geslachten.

Daarbij lijkt het mij niet logisch dat parkietjes op een leeftijd van slechts 7 weken al zo met elkaar omgaan. Dat laat ik even aan de meer ervaren mensen over.

Maud95

Bij deze een duidelijkere foto van toen ze net de eerste dag bij ons waren :).
Het lijkt wel alsof ze de "normale" grasparkieten geluidjes (het zachte, gezellige gekwetter en geklik) niet kunnen maken of niet weten hoe.
Het enige wat ze doen, zijn korte schelle harde geluidjes (zo schel dat je trommelvliezen ervan suizen).

JudithO

Dat lijken inderdaad 2 mannen. Maar pin me er niet op vast, ik heb die vergissing ook wel eens gemaakt.
Dat ze wat minder geluid maken dan andere parkieten kan kloppen. Ze moeten nog wennen, je hebt ze nog maar pas. En ze zijn nog jong. Die geluiden komen vanzelf.

Maud95

Oké en dat ruzie maken dan?
Is dat normaal?
Gewoon broeren fight?
Doen ze nl echt 4-5x per dag.

JudithO

Zolang het niet de hele dag gebeurt is het geen ramp. Is natuurlijk ook een beetje vechten om de rangorde.