(Valk)parkiet heeft mank pootje

Gestart door Justinf, juni 09, 2015, 18:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Justinf

Goedendag,

Sinds enkele dagen hebben wij thuis een nieuwe valkparkiet. De parkiet is circa 7 tot 8 weken oud. Echter heeft de parkiet na een paar dagen (zonder dat ik iets waar heb kunnen nemen) last van het linker pootje gekregen. Ik vind het erg vervelend om te zien en wil je de parkiet zo graag mogelijk helpen, alleen weet ik niet wat ik kan doen. Ik heb direct een afspraak met de dierenarts gemaakt, maar wilde toch even dit bericht plaatsen, voor als iemand nog eventuele tips heeft.

De symptonen:
- De parkiet "hupt" bij het lopen om het linker pootje minder te belasten
- De parkiet heeft weinig grijpkracht in het linker pootje
- De parkiet trekt zijn linker pootje in als het zit

Verder eet de parkiet gewoon goed en voelt hij zich op zijn gemak. Gelukkig is hij, ondanks we hem pas sinds kort hebben, snel gehecht geraakt en is hij niet gestrest, en haal ik hem vaak uit zijn kooitje omdat hij continu achter het deurtje zit geplakt omdat die graag eruit wilt en bij ons wilt komen zitten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en eventuele tips kan geven!

Met vriendelijke groet,


Justin

Justinf

Goedendag,

Ik ben net naar de dierenarts geweest en die heeft mij antibiotica meegegeven die ik 2 keer per dag moet toedienen. Daarnaast ook handig tips gekregen.

Mocht er iemand nog handige tips hebben voor bijvoorbeeld de opvoeding (iets dat je bij jou vogeltje hebt gedaan en dat ook voor anderen is aan te raden), dan hoor ik dit graag!

Met vriendelijke groet,


Justin