2e parkiet?

Gestart door AntonioAlbertini, juni 08, 2015, 18:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonioAlbertini

Hallo ik ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste berichtje :)
   
maar in ieder geval, ik heb een parkietje van rond de 6 maanden en hij is net iets langer als 1 maand bij mij in huis. Ik ben bezig met het tam maken van mijn parkietje en dit gaat toch best wel goed. Dit is overigens ook mijn eerste parkiet. Hij stapt wel op mijn hand als ik mijn vinger onder zijn pootjes doe maar hij stapt nog niet op als k me vinger boven zijn pootjes doe. Dit leer ik nog wel aan hoor. Verder is het best een rustig parkietje die in zijn nieuwe Haga Vision S02 kooi zit en hij chillt hem eigelijk de hele dag. Hijs niet heel erg speels, op het gebied van bijvoorbeeld in ze kooi in zen schommeltje hangen of andere dingen. Als hij zijn plekje heeft gevonden blijft hij daar rustig. Maar hijs helemaal niet bang voor mij. sterker nog, binnen het uur nadat ik hem had gehaalt at die al trostgierst uit mijn hand. Maar waar ik eigelijk mee zit is, ik woon op mijzelf en werk rond de 20-30 uur per week. Niet altijd volle dagen, soms maar voor een paar uurtjes. Ik praat altijd wel met hem voordat ik naar mijn werk ga of bijvoorbeeld ga slapen. Hij voelt zicht wel op z'n gemakt bij mij. Gisteren had ik hem ook voor het eerst op mijn schouder gedaan en bleef die daar rustig, nadat die vrij mogt rondvliegen.

ik wil dus eigelijk weten, omdat ik toch niet altijd thuis ben en hij tog wel erg rustig is of ik een 2e parkiet moet aanschaffen? of trek ik nu te snel een conclusie. Want hij is wel pas maar iets langer als een maandje bij mij in huis. Zodra die goed handtam wil ik hem wel wat vaker laten rondvliegen.

Ik hoor het graag van jullie

AntonioAlbertini

Ik heb trouwens ook nog geprobeert om peterselie of sinasappel  te geven maar hij reageert daar niet echt op. Ik geef die XtraVital premium food waar alle stoffen inzitten als snack, zodat die ze uit mijn hand eet.

AntonioAlbertini

niet allemaal tegelijk

Yipee

Parkietjes zijn groepsdieren dus ik zou er sowieso altijd twee houden. :) Ze zullen je dankbaar zijn en het is heel leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan vind ik.

JolandaW

Met zijn tweeën is het natuurlijk veel gezelliger maar het duurt dan wel iets langer om ze tam te maken omdat ze dan meer naar elkaar trekken. Dus moet je er wat meer moeite voor doen om hun aandacht te trekken. Maar mijn keus zelf zou zijn neem er een maatje bij voor hem

AntonioAlbertini

#5
Ik denk dat jullie gelijk hebben. dan voelt die zich meer op z'n gemak. Ik ga er nog kort mee wagte, iets beter tam maken. Hij liep vandaag vanaf mijn hand zo naar mijn schouder met trostgierst dus k merk wel dat die zich gemakkelijker voelt. Hij stapt inprincipe gwn op mijn vinger altijd als k trostgierst heb. Maar niet zonder, dit tog proberen aan te leren ? of hoeft dat niet?