parkiet plotseling dood.

Gestart door josva, juni 06, 2015, 23:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josva

Mijn popje is vandaag doodgegaan.

Ik ben zelf erg verrast hierdoor, omdat ze geen ziekteverschijnselen vertoonde.

ze was erg actief en zoals ze normaal was. De hele dag was ze gewoon vrolijk en actief. Ik had haaren het mannetje net de kooi in gedaan. Ze is daarna weer uitgebroken en vloog nog als een gek rond en viel uit de lucht op de stoel en bewoog niet meer.

Ik zat te denken aan een hartaanval. Maar het vogeltje is net pas een half haar hier (volgens de dierenwinkel net 6 maanden, dus ongeveer een jaar of 2 oud.

Het mannetje is er nog niet onder gaan leiden en is nog steeds vrolijk. Ik heb het lijkje laten zien en die valt hij zelfs aan (doet hij ook met een plastic speeltje dat ik al had voor haar)

Ik baal er wel van en ik ben bang dat als het een ziekte is hij straks ook vrij snel neervalt.
Er waren totaal geen ziekteverschijnselen aanwezig. Ik zal haar ook heel erg missen het was een lastigige om tam te krijgen. Ik weet ook niet of het wel verstandig is om een nieuwe parkiet erbij te nemen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt dat een parkiet die gezond lijkt te zijn inneens dood is??

Ik kan het nog steeds niet begrijpen.

Iris7

Dat is waarschijnlijk het punt: een parkiet die gezond lijkt te zijn. Vogels (en andere dieren die normaal gesproken in het wild leven) zijn meesters in het verbergen van ziekten of kwaaltjes. Zo lijken ze niet zwak en hebben ze een grotere overlevingskans. Ik vermoed dat je parkiet dus wel ziek was. Anderzijds kan het ook een hartaanval zijn geweest, maar je zult sectie moeten laten verrichten om het zeker te weten.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

josva

Ik merk niks van de parkiet die overgebleven is. Hij lijkt er niet mee te zitten dat ze dood is. Loopt de hele dag te fluiten en te praten tegen voorwerpen terwijl ie met zijn koppie loopt te schudden. Kan het nog komen dat hij haar gaat missen? Aangezien ik nog even moet wachten voordat ik er een andere parkiet bij kan zetten.

hij vertoont totaal geen ziekteverschijnselen als de andere parkiet. Heb vandaag wel alvast de kooi goed schoongemaakt.

Iris7

Het is lastig te zeggen of een parkiet de ander echt mist, maar een parkiet is wel een groepsdier.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Loeky

Veel sterkte gewenst. De enige manier om te weten wat ze had is inderdaad sectie. Parkieten zijn inderdaad groepsdieren.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

josva

Dat het groepsdieren zijn weet ik ook wel. Ik zie op dit moment een heel ander parkietje dan dat hij was toen ze met zijn 2en zaten. Hij lijkt er blijer van te zijn geworden. Kan voor korte duur zijn.

ik ga in ieder geval over een paar weken weer een nieuw maatje voor hem zoeken, maar dit keer ergens anders dan waar ik haar gehaald heb.

Peddel

Beste Josva,

bij mij is iets soortgelijks gebeurd. Alleen viel mijn vogeltje niet uit de lucht maar trof ik hem op de bodem van de kooi aan. Ik had inderdaad niets aan hem gemerkt, de vorige dag was hij nog helemaal normaal.
Het andere vogeltje dat ik had leed er verschrikkelijk onder. Die heeft zichzelf vervolgens uitgehongerd en hebben we 3 weken later erbij gelegd in de tuin. Nu lijkt jouw 'overlever' er minder moeite mee te hebben. Het scheelt waarschijnlijk dat mijn vogeltje dat achterbleef nooit alleen was geweest, hij kwam vanuit de dierenwinkel bij een ander maatje en kon het alleen zijn misschien niet goed aan.

Om een lang verhaal kort te maken: het lijkt me inderdaad verstandig om een maatje voor hem te zoeken.

josva

Ik heb er sinds gister eentje bijgehaald, ook hier is wijnig intresse in te zien. Hij zit grotendeels meer bij mij.
De nieuwe is ook erg jong en slaapt nog vrij veel.  Daar zou het aan kunnen liggen. Voor de rest maakt de overlever het goed