Hoe tam wordt een grasparkiet?

Gestart door Yipee, juni 05, 2015, 22:15:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yipee

Hallo,

Ik had een vraagje. Hoe tam (kunnen) grasparkieten worden? Kun je ze aaien bijvoorbeeld? En als je er gelijk twee aanschaft, heeft dit nog invloed op het tam maken? Daarnaast vroeg ik mij af of ze 's nachts stil zijn. Ik wil misschien grasparkietjes nemen en vroeg mij dit daarom af. Daarnaast komen ze in een ruimte te staan waar ik ook slaap (studentenappartement). Vandaar de vraag over het geluidsniveau in de nacht. ;)

Bedankt alvast voor het antwoord!

gugakip

Hoi Yipee,

Als je er veel tijd in steekt, kunnen de parkieten erg tam worden. Er zijn parkieten die geaaid kunnen worden, al zullen de meeste vogels dit niet tof vinden. Als je aait best over het buikje, de rug is heel bedreigend voor hen. Op jonge leeftijd aaien gaat meestal wel, maar als ze een half tot 1 jaar oud worden, zijn er veel vogels die er niets meer van willen weten.

Per twee kan je ze tam krijgen, maar het duurt langer en is moeilijker dan met een vogel. Handtam maken zou geen probleem mogen zijn :)

's Nachts slapen parkieten, maar wees je er van bewust dat zij wakker worden als het licht wordt... en dat is gemiddeld vroeger dan een student die een nachtje op stap geweest is ;) Eventueel een donkere doek over de kooi hangen als je gaat slapen, kan helpen maar vaak gaan ze toch nog wat licht zien. Heel af en toe doen ze eens een tsjilp in de nacht, maar dat is beperkt en je zal er niet wakker van worden.

Ondanks dat ze minder tam worden vaak, toch best twee parkietjes aanschaffen. Je gaat vaak weg zijn als student, en dan zijn ze met elkaar bezig als jij er niet bent. Best geen twee vrouwtjes (popjes) samenzetten, andere combinaties maakt weinig uit. Ik weet niet of je elk weekend naar je thuis gaat, maar zorg zeker dat ze eten en vers water kunnen krijgen als jij er niet zou zijn (of neem ze mee, maar kan misschien lastig zijn zo met een vogelkooi op de trein :D )

Veel succes, ook met de studies!

Yipee

Bedankt voor de reactie! Ik ben al een tijde een student dus weet hoe het werkt haha. Nou heb ik sowieso super verduisterende gordijnen op mijn 'kamer' dus licht zullen ze niet veel zien dan hihi. Maar wat geluid mogen ze best maken hoor. In en rondom de studentenappartementen is het ook niet altijd even stil en dat is nou ook niet bepaald mooi geluid. ;)

Ja ik wil er wel twee zodat ze elkaar hebben. Overdag ben ik ook veel weg maar aan het eind van de middag ben ik wel weer thuis. En ik zal niet alle weekenden meer naar huis gaan. Bij eventuele vakanties gaan ze gewoon mee. Het lijkt me leuk als ze schattig met elkaar een beetje kletsen.

Maar goed ik zou wel heel graag jonge grasjes willen en dan het liefst twee mannetjes (op de een of andere manier klikt het met mij altijd beter met mannelijke beestjes). Maar man vrouw is misschien ook wel leuk. Maar hoe kan je het geslacht zien als ze nog jong zijn? Ik wil absoluut niet twee popjes.

Groetjes!