Brakende Parkiet

Gestart door KoKo, december 05, 2005, 18:42:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KoKo

hallo,

Ik heb een vraagje:
Mijn parkiet Koko heeft zondagmorgen voor de eerste keer overgegeven. Dit was geen slijm, maar een soort wit schuim. Een uurtje later begon hij weer te kokhalzen en daarna braakte hij weer. Hij speelde daarna wel weer gewoon en was ook erg vrolijk. Ik heb de dierenarts gebeld, maar deze zei dat dit normaal was voor een parkietje.
Sinds vandaag is hij echter erg rustig en slaapt veel. Af en toe maakt hij rare nekbewegingen. Ook zet hij soms zijn veren recht en maakt hij zich bol.
Kan iemand mij vertellen wat er met mijn parkietje aan de hand is?

Groetjes, Linda

Sanne

Hallo Linda,

Het lijkt me toch niet helemaal goed dat je parkietje een soort wit shuim uitbraakt. En het bol zitten klinkt mij ook niet goed in de oren. Dat duidt toch wel op het ziek zijn van je parkietje.
Ik zou toch langs de dierenarts gaan als ik jou was.
Misschien dat andere parkietenfreaks hier nog wat meer over weten, maar afwachten lijkt me geen slim plan.

Groetjes Sanne, rocko en gijsje

Parkieten-Freak

Ik zou zeker terug gaan naar de dierenarts!!


divere

Zou zo snel mogelijk naar een dieren arts gaan die wel verstand heeft van vogels :blink:

Denk niet dat het goed is als een parkiet braakt vergelijk maar met je zelf ;)

En als hij nu bol gaat zitten en rustig is zou ik er niet te lang mee wachten



KoKo

Ik ben vandaag naar de dierenarts gegaan en hij heeft druppeltjes meegegeven voor Koko.
Het gaat al weer iets beter met hem. Hij begint soms alweer vrolijk te fluiten en speelt zelfs af en toe.
Ik hoop dat hij weer snel de oude is!

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Linda

johan

hallo,

mijn nieuwe parkiet oscar heb ook wel eens rare bewegingen met de nek.
lijk net of hij zich verslikt. maar hij zit niet bol ofzo. hij slaap ook niet veel overdag.

groetjes johan