nieuwe kooi/eten

Gestart door Bettie/Youp, mei 26, 2015, 12:13:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bettie/Youp

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Heb al veel gelezen op deze site maar wilde nu toch eens zelf een vraag stellen/berichtje plaatsen.
Wij hebben een bonte grasparkiet, genaamd Youpie. (Wij hebben voorheen al andere parkieten gehad)
Sinds 4 dagen heeft hij een nieuwe kooi. Hij heeft het er goed naar zijn zin, maar.. hij eet niet uit zijn nieuwe voederbakjes.
Nu is onze parkiet altijd al een beetje anders geweest dan anderen. Hij vliegt niet vrij rond, want dat gaat niet zo goed met landen.
Hij is redelijk tam bij mijn man maar mij bijt hij nogal eens, terwijl ik toch zijn verzorger ben.
Hij is wel alert en kan deuntjes nafluiten en is altijd vrolijk als wij thuis komen. Zoekt ook contact.
Wij hebben hem als jong vogeltje gekocht en is nu al ruim 3 jaar bij ons.
Maar nu dus het probleem, hij eet zijn voer niet. tros gierst eet hij wel, en dat hangt ook in zijn kooi, maar dat voedt niet voldoende, dus wat nu?
voer aanbieden uit een ouder/bekend bakje? Of toch wachten tot hij zijn voerbakje op gaat zoeken?
Voer op de bodem strooien heeft geen zin want daar zit hij nooit, ook dat vind hij eng. als hij per ongeluk beneden terecht komt is hij in no time weer boven in de kooi.

graag een of ander advies..... alvast bedankt,
groetjes Bettie.

Kleintjes

Je geeft eigenlijk zelf de oplossing al :)
"voer aanbieden uit een ouder/bekend bakje?" is 'n goede oplossing. Dit bakje plaats je dan steeds dichter bij 't "nieuwe" bakje totdat hij die ook vindt en gebruikt. Of, je houdt gewoon 't oude bakje (altijd meerdere voerbakjes als je meerdere vogeltjes hebt ;) ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses