Verhoogde urineproductie - antibiotica

Gestart door Britt, mei 24, 2015, 20:10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Britt

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn grasparkiet Flup (3 jaar oud). Sinds twee weken heeft hij een heel waterige ontlasting (het bruine én witte deel zijn nog wel gevormd, maar er zit heel veel water bij), maar zijn gedrag is niets veranderd (hij is nog even vrolijk en actief als anders) Een week geleden ging ik hiervoor naar een vogelarts, die zijn ontlasting onderzocht heeft. Blijkbaar was er niks speciaals in te zien, maar Flupje is wel iets te dik (50 gram). Ik kreeg antibiotica mee omdat het misschien een infectie zou zijn, maar na 8 dagen toedienen is er eigenlijk nog niks veranderd... Ik heb hem al 2 weken geen groenvoer of fruit meer gegeven omdat ik dacht dat het misschien daardoor kwam, maar niet dus. Voor de rest is er ook niks veranderd.
Dierenarts denkt dat het misschien aan zijn gewicht ligt en dat hij daardoor iets aan zijn lever ofzo heeft. Flupje heeft ongeveer 1 jaar geleden wel eens zaadjes in zijn ontlasting gehad, waarna ik 'goede bacteriën' moest geven. Dit was na een week dan ook weer opgelost. Ik vraag me af of het nu niet opnieuw een onevenwicht in goede en slechte bacteriën zou kunnen zijn.
Weet er iemand of een verhoogde urineproductie daar een gevolg van kan zijn? En moet ik mij ongerust maken zolang hij actief en vrolijk blijft?