Vreemde vogel

Gestart door Corné, mei 23, 2015, 01:01:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corné

Beste ParkietenFreaks,

Ik heb sinds september vorig jaar 2 grasparkieten. Het viel mij al snel op dat 1 van de 2 parkieten zich wat eigenaardig gedroeg. De dag dat ik de vogels in huis gehaald heb, heeft zij zeker 6 uur lang verstijfd aan de tralies van haar kooi gehangen voor dat zij zich durfde te bewegen. Ondanks dat ik sinds dat moment juist veel tijd heb gestoken in pogingen om haar te trainen, blijft ze erg paniekerig. Het opstappen gaat goed, maar ze gaat er vervolgens als een gek vandoor. Er zit gewoon weinig pit in. Het liefst zit ze de hele dag ergens in een hoekje op een stuk touw te knagen. De bovenstaande dingen zijn uiteraard vervelend, maar ik maak me vooral zorgen over het gewicht (32 gram) en dat ze nog steeds niet in de rui gekomen is.

Vogeltje nummer 2 is verder kerngezond en is juist erg sociaal en tam.

Ik hoop dat jullie advies voor mij hebben.
Want ik vind het vrij verontrustend.

Corné

Sonja

Hallo Corné,

Dat aan de tralies hangen komt wel vaker voor bij nieuwe parkietjes.
Ik had er ook ooit zo eentje, die de hele nacht er zo heeft bij gehangen.
Tot de volgende ochtend.
Daarna deed hij het niet meer.

Over het verdere gedrag kan ik zo niet zoveel zeggen. Je hebt haar al wel een hele poos.
Misschien kun je iets meer vertellen over hoe je probeert om haar tam te maken?
Heb je haar misschien weleens vastgepakt?
Zijn er mogelijk andere dieren in huis waar ze misschien angstig voor is?

Kun je eens een duidelijke foto plaatsen van je parkietjes?
Ook van de kooi en de omgeving waar ze staan?

Veel vragen, maar ik probeer een beetje een beeld te krijgen van de situatie.

Groetjes
Sonja

josva

Dat is duidelijk een angstige parkiet. Ik had hetzelfde probleem en het kan een lange tijd duren voordat deze meer van zichzelf laat zien. Kijk naar de staart als deze op je vinger zit
Als de staart naar bedenen hangt (en niet gestroomlijnt het lichaam volgt) is hij bang en onzeker.

En ja, het is erg vervelend. Maar met veel moeite wel de tamste parkieten