Ben ik een pop of een mannetje?

Gestart door Tweety19, mei 20, 2015, 21:23:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tweety19

Dag parkietenliefhebbers,

Sinds 5 maanden is Tweety mijn beste maatje en ik heb heel veel gehad aan jullie topics met adviezen. Dank daarvoor! Ik ben nieuw op dit forum en zaterdag kunnen we Tweety's nieuwe vriendje Coco ophalen! Nu vraag ik me af; is het een pop of een mannetje? Coco is nu ongeveer 6 weken oud. Alvast heel erg bedankt voor het meekijken!

Tweety19

Per ongeluk twee dezelfde foto's.. Hier de juiste!

ilona1979


Tweety19


Sara

Is dit dan een oudere foto? Want het parkietje op de foto is geen 6 weken oud, tenzij er iets mis is. Op de foto lijkt hij mij eerder 4-5 weken, maar zijn verenpakje ziet er niet goed uit. Wordt hij geplukt door de ouders? Ik denk in ieder geval ook dat het een kereltje is.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Tweety19

Hoi Sara,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben bang dat je gelijk had (hebt). Vandaag hebben we Coco opgehaald en hij was gisteren door zijn moeder aangevallen en heeft flinke beten in zijn huidje. Zo sneu om te zien.. Ook is hij nog kaler geplukt. Toch hebben we hem meegenomen en het gaat uitstekend samen met Tweety, ze zijn al dikke vriendjes!

Eerst heb ik hem schoongemaakt, omdat er ook opgedroogd bloed op zijn veertjes zat. Ook verzorgd Tweety zijn verenkleed en wondjes, heel schattig om te zien. Weet je toevallig of er op die kale plekken nog nieuwe verenpennen groeien? Ik hoop echt dat hij weer mooie veertjes krijgt, arm beestje. Ik ben in ieder geval heel blij dat ie in goede handen is nu.

Ik hoor heel graag je reactie, ben echt een beetje bezorgd. :-\


Citaat van: Sara op mei 21, 2015, 18:22:21
Is dit dan een oudere foto? Want het parkietje op de foto is geen 6 weken oud, tenzij er iets mis is. Op de foto lijkt hij mij eerder 4-5 weken, maar zijn verenpakje ziet er niet goed uit. Wordt hij geplukt door de ouders? Ik denk in ieder geval ook dat het een kereltje is.  :)

Vele groetjes,

Sara

Sara

Wat naar dat de mama de parkietjes aanvalt. Ik hoop dat de kweker geen nestjes meer heeft met deze mamaparkiet. Als de mama de jongen pijn doet, kan er best overgegaan worden tot handopfok. Gelukkig heeft het parkietje het nest kunnen verlaten. Je kan de wondjes best ontsmetten met een ontsmettingsmiddel zonder alcohol. Bloed verliezen is niet goed voor parkietjes, ze hebben maar weinig bloed. Het verenpakje zal wel terug compleet worden, al kan ik niet echt zeggen hoeveel tijd daarover zal gaan.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes