Oppeens Gaat Ze Bijten?

Gestart door sasjuh, december 05, 2005, 11:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasjuh

Hoii allemaal..

Mijn popje Dusty (dachten eerst dat het een jonge was :) ) begint steeds tebijten, nooit van tevoren gedaan en nu oppeens wel..

Ik heb zoekfuncties gebruikt en bij andere topics gekeken en weet dat ik het moet negeren en boos kijken en dat doe ik nu ook.. daarna geef ik haar even geen aandacht.

Ik blijf het zelfde tegen haar doen alleen dan komt ze op me vinger zitten en krijgt ze een stukje trostgierst en als dat op is, maakt ze pikkende bewegingen en gaat ze beetje bijten.
Het kan ook dat het de pubertijd is want ze is nu bijna 7 maanden.

Veel pijn doet het niet echt alleen het is natuurlijk niet leuk, maar is het echt de pubertijd??? of iets anders??

groetjes Saskia


net heb ik het nog een keer geprobeerd alleen het kan ook zijn omdat er niks meer tussen me vingers zit dat ze probeert of dat eten is, en ze doet het al weer veel minder omdat ik er vanaf het begin niet op gereageerd heb..


nog een keer gewijzigd :

Net werd het weer erg, misschien moet ik haar een tijdje met rust laten?

Safrena

Hey sasjuh

Het lijkt me inderdaad de puberteit ;)

Als je haar een tijdje met rust laat ziet je parkietje dit als een overwinning dus het beste gewoon verder blijven doen en gewoon volhouden met negeren en boos kijken zoals je al op het forum hebt kunnen lezen ;)

Vele groetjes

Simba01

Hoi

Mijn parkietje simba heeft het soms ook nog wel eens dat ze bijt ze isnu bijna 6 maand. Ze doet het vooral als ze zeg maar aan je trui zit te knagenen je komt met jevinger in de buurt. Dan begint ze te piepen en bijten maar dan dan pak ik gewoon met me wijsvinger en duim zachtjes haar snavelvast en dan houd ze meteen op het word steeds minder. Het doet haar geen pijn en het helpt.

Groetjes

sasjuh

okej bedankt  :D

ik blijf gewoon normaal doen en ga gewoon weer verder want het doet ook niet echt pijn.

maar bedankt  :)

groetjes

cezanne

hallo,
mijn parkieten bijten ook wel eens in mijn vingers dit doet ook geen pijn maar is vervelend. als één van mijn parkieten weer eens zo'n bui heeft dan blaas ik naar haar. ik heb dit ooit gelezen maar ze stopt er wel mee. en heb ook een idee dat t minder word.
groetjes en succes