Wat te doen?

Gestart door Chinouk., mei 18, 2015, 18:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chinouk.

Hallo

Ik heb 8 grasjes maar 2 zijn super dominant.
Ik heb 1 grasje die niet kan vliegen en moet daarvoor veel moeite doen om bij het etensbakje te komen en als hij hier zit, word hij er af gejaagd.
Ook als ik 3/4 sliertjes trosgierst erin leg, dan mogen de rest niks hebben
De vader van een vriendin van mij, heeft een hele grote voiliere, Is het beter voor alle vogeltjes als deze 2 lieverds daarheen gaan? Ik vind het ook zo sneu voor de rest want ze krijgen op deze manier ook niet veel binnen :(

Kleintjes

Klinkt alsof er te weinig bakjes aanwezig zijn. Hoeveel voer bakjes heb je?
Hier heeft elk grasje 'n eigen bakje, dus kan altijd eten ook als de anderen net dat ene bakje willen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Chinouk.

#2
Wij hebben 2 grote bakken in de kooi het zijn officieel hondenbakjes. Die je op moet hangen aan een kennel. Het is niet dat deze grasjes net dit bakje willen hebben, ze willen alles voor zichzelf, hetzelfde met het trosgierst ik denk niet dat dit het probleem is. ze zijn de 2 jongste uit de kooi, en ook de laatste die er zijn gekomen. Ik denk zelf dat ze gelukkiger zijn in een grote voiliere  ;)

Kleintjes

Hoe oud zijn de nieuwe, jonge parkietjes?
Goed mogelijk dat ze gewoon aan 't puberen zijn, daar moet je even doorheen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Hoelang heb je deze parkietjes?
Als er eentje niet kan vliegen en hij komt in een voliere weet ik niet of dat goed zal gaan.
Misschien tijdelijk wat meer etensbakjes ophangen zodat hij niet alle bakjes kan bezitten?
Meestal is het andersom dat de parkietjes die je het langst hebt de andere wegjagen.
Ook de trosgierst zou ik eens even in stukjes knippen en op verschillende plaatsen hangen.
Ik vind het wel een overgang om ze over te zetten naar een voliere, denk daar even goed over na.
Succes.

Chinouk.

Het is niet dat ze allemaal naar de voiliere gaan, dat krijg ik niet over mijn hart.
De puberteit is het denk ik... maar als ik dan naar ze kijk zijn ze eigenlijk ook wel heel lief!
Ze proberen het wel goed te doen.. kusjes aan IEDEREEN geven maar als de andere even niet wil, worden ze weggejaagd.
Als ik 3 of 4 sliertjes trosgierst in de kooi hang, op verschillende plekken, zijn hun er als eerste en proberen ze het op de grond te gooien omdat de rest daar niet komt en alles voor hun is, wel een grappig gezicht.

Groetjes!!

Kleintjes

Hoe oud zijn de parkietjes dan?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Kijk de 2 belangrijkste vragen zijn nog niet beantwoord volgens mij.
Hoelang heb je ze en hoe oud zijn ze.

Als je ze nog niet zo lang hebt dan zou je het echt de tijd moeten geven, het zou toch ook zonde zijn om ze weg te doen. Je krijgt er altijd vrij snel een band mee vind ik persoonlijk.

Er zijn ook van die kokertjes waar je trosgierst in kunt hangen (van die houdertjes) dan kunnen ze het niet op de grond gooien.