Opgewonden parkietje

Gestart door Irma, mei 08, 2015, 19:49:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irma

Goedemiddag allemaal!
Ik heb al aardig wat parkietjes gehad, en ben aardig wat gedrag gewend.
Nu heb ik een geweldig mooi en lief grasparkietje, Kiwi.
Kiwi is handtam, erg sociaal, kan praten, houd van spelen met speeltjes maar ook met zijn vriendje Charlie.
Nu heeft Kiwi een geel (katten) balletje met een belletje erin, waar hij helemaal dol op is. Het balletje heeft een diameter van 3 of 4 cm. Tegen het balletje aan tikken, er achteraan rennen, tegen praten. (Kom maar Kiwi, ben je mooooooi, kusje?)
Maar sinds deze week is er iets nieuws bij. Met beiden pootjes pakt hij het balletje vast. Wat er best grappig uit ziet, want dan zit hij op zijn kont op de grond, en soms rolt hij dan om.. Maar nu wordt hij helemaal opgewonden, pakt het balletje, maakt bewegingen alsof hij het balletje als een vrouwtje aanziet.. En nu mag niemand meer met het balletje meespelen omdat hij plots dan begint te bijten! Wil Kiwi een vriendinnetje? Moet ik het balletje weghalen? Hij vertoont dit gedrag alleen buiten zijn kooi op de grond..
Wie weet raad?
Bedankt!

Samm

Doet 1 van mijn heren ook op een balletje met een belletje erin, ik laat hem lekker z'n gang gaan :)

Irma

Oke, heb namelijk nog een ander mannetje en eerder ook al 2 mannetjes gehad en dit nog nooit gezien!
Maar het hoeft geen frustraties te betekenen ofzo.. Hij is gewoon niet lief meer als hij met zijn balletje bezig is naar anderen!

Samm

Ja die van mij begon er ook na 2 jaar pas mee, en de andere heren vinden het wel grappig om hem er af en toe af te gooien maar dit laat die gewoon toe dus laat ik ze gewoon hun gang gaan :), als jij het vervelend vind hoe die zich gedraagt dan kan je het balletje ook gewoon weg halen natuurlijk!

Irma

Ik ga inderdaad het balletje even weghalen, misschien ligt het aan de lente! Hij begint anderen steeds meer te bijten en wordt opeens een stuk minder lief, dus even kijken of zijn gedrag weer veranderd zonder balletje! T is het proberen waard, dankjewel voor de tip!

Samm

Ja precies even kijken wat hij doet, graag gedaan!