(lichte) paniek

Gestart door Ingrid Segers, mei 15, 2015, 18:32:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid Segers

Ik had 2 parkietjes een koppeltje, waarvan eentje zondag is gestorven. Alles ging vrij snel. Zaterdagavond zat ze in een bolletje met opgezette veren en snelle ademhaling, zondagochtend lag ze dood in de kooi. Ik heb direct de kooi geschrobd en ontsmet met Vermikill (maar dat doe ik anders ook 2  per week, het zand op de bodem ververs ik dagelijks) Het overblijvende vogeltje Jommeke , was triest, wou niet eten en zat doodstil te kijken, dus heb ik gisteren een nieuw vriendinnetje gekocht. Weer de kooi eerst grondig geschrobd en ontsmet. Alles leek in orde, het klikte. Nu vanavond zit Jommeke met opgezette veren, zit zich veel te pikken (alsof hij jeuk heeft) ik zie een paar witte schilfertjes op zijn veren en zie ook wel nieuwe veren groeien (pennen die al een beetje uitsteken). Ik ben echter doodsbang dat hij nu ook ziek is of wordt. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of wat hier gaande kan zijn? Ik wil hem en het nieuwe Wiske (dat trouwens hand tam is) absoluut niet kwijt raken. Elke raad is welkom, ik heb nog niet zoveel ervaring met parkietjes en heb het gevoel dat ik iets fout doe  :(

Samm

Nja je hebt alles gedaan om ziekte te voorkomen dus dat is prima! Alleen kunnen wij geen zorg verlenen aan vogels die ziek zijn buiten schoonmaken en comfortabel maken.. Dan zul je wel naar een arts moeten, het zou kunnen zijn dat het besmettelijk was dus kan je het beste je nieuwe parkietje gelijk meenemen en als het nodig is beide behandeleN! Wil Je ons op de hoogte houden?

Ingrid Segers

Bedankt voor de raad. Ga ik zeker doen en ik houd jullie op de hoogte !

Ingrid Segers

Sorry dat ik zo lang ben weg gebleven. Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden, maar ondertussen was er ook nog een overlijden in de familie, ik ben dus even niet op het internet geweest.
Ik heb wel goed nieuws. Ik ben met beide parkietjes naar de dierenarts geweest en het oudste parkietje had een luchtwegen infectie. Ik heb het nieuwe parkietje (Wiske) en het oudere Jommeke  beiden 7 dagen antibiotica moeten geven en hen gescheiden moeten houden. Jommeke is weer helemaal opgeknapt, Wiske is niet ziek geworden en sedert vandaag zitten ze weer samen. Grote vreugde in de vogelkooi en veel gekwetter  ;)
Ik ben blij dat ik naar jullie raad heb geluisterd en nu goed nieuws kan brengen.

Loeky

Wat fijn dat het weer goed gaat met Jommeke. Heel verstandig dat je naar de dierenarts bent geweest.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19