tam maken

Gestart door pepuiv, mei 11, 2015, 17:49:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pepuiv

Hallo,
ik heb weer een vraagje, ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat ik twee popjes heb, dus ik let op of alles nog goed gaat en het gaat redelijk. Ze maken nu wel iets meer ruzie dan een tijdje geleden, maar ze vechten niet. Nu zit ik er een beetje mee dat een van mijn vogels totaal niet tam wil worden. Het is niet zo dat ik vind dat dat moet, maar ze wilt ook nooit de kooi uit. Ik denk dat het komt omdat ze een beetje bang is voor mijn andere parkiet, want toen ze nog wel door de kamer wou vliegen is de ander boven op haar gaan staan, sindsdien is ze niet meer de kooi uit geweest. Ik weet natuurlijk niet zeker of het hier door komt. Nu mijn vraag: Wat is er aan de hand en wat moet ik nu doen?

Iris7

Heel veel geduld hebben. Doe het rustig aan, oefen veel met trosgierst en uiteindelijk, soms na een lange tijd, wordt je parkiet tam.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

pepuiv

dankjewel voor de reactie :)
Ik dacht zelf ook al zoiets, alleen ik vraag me af waarom ze niet de kooi uit gaat. Ze is altijd wel rustig, een stuk rustiger dan mijn andere parkietje, ookal kan ze wel goed herrie maken ;). Wat ik was vergeten te vertellen is dat ik ze ongeveer vijf maanden heb en dat ze eerst wel op mijn hand ging zitten, ze hebben zelfs een keer heel vredig samen uit mijn hand trosgierst gegeten, maar nu ruziën ze daar (bijna) altijd over. Ze is dus een stapje terug gegaan en daarom maak ik me zorgen of ik iets fout heb gedaan :-\, maar ik wil natuurlijk het beste voor mijn parkietjes, dus als ze het gewoon echt niet wil laat ik het maar zo ;D

josva

Ik zat met ongeveer hetzelfde probleem. Gewoon veel aandacht geven aan bijde parkieten. Al heb ik een pop en een man. Ze gaan nog steeds niet zo heel erg goed samen, maar dit is het resultaat als ze losvliegen:


gugakip

Citaat van: pepuiv op mei 11, 2015, 20:21:39
dankjewel voor de reactie :)
Ik dacht zelf ook al zoiets, alleen ik vraag me af waarom ze niet de kooi uit gaat. Ze is altijd wel rustig, een stuk rustiger dan mijn andere parkietje, ookal kan ze wel goed herrie maken ;). Wat ik was vergeten te vertellen is dat ik ze ongeveer vijf maanden heb en dat ze eerst wel op mijn hand ging zitten, ze hebben zelfs een keer heel vredig samen uit mijn hand trosgierst gegeten, maar nu ruziën ze daar (bijna) altijd over. Ze is dus een stapje terug gegaan en daarom maak ik me zorgen of ik iets fout heb gedaan :-\, maar ik wil natuurlijk het beste voor mijn parkietjes, dus als ze het gewoon echt niet wil laat ik het maar zo ;D

Aan de hand van deze uitleg, lijkt het voor mij alsof de parkieten nog heel jong waren toen ze dat deden? Hier is het hetzelfde, vroeger konden ze tegen aanraking, maar nu moeten ze daar niets meer van weten. Al komen ze voor trosgierst wel snel op de hand :) Als ze ouder worden, komen ze blijkbaar tot het verstand dat ze in de natuur aanraking als een gevaar moeten beschouwen, en dus moeten ze daar niets van weten :)

Citaat van: josva op mei 16, 2015, 09:07:21
Ik zat met ongeveer hetzelfde probleem. Gewoon veel aandacht geven aan bijde parkieten. Al heb ik een pop en een man. Ze gaan nog steeds niet zo heel erg goed samen, maar dit is het resultaat als ze losvliegen:



Haha, leuk als je zo op je console wil spelen! :) Geweldige vogeltjes hoe ze zich daar zo neer zetten!

pepuiv

Hoi,
Ik wou jullie nog even bedanken voor de reacties. Ik heb m'n parkietjes inmiddels een half jaar. Het gaat nogsteeds goed tussen de meiden, maar ik ben toch aan het denken om twee mannetjes er bij te nemen, want ik vroeg me af of ze niet gelukkiger zullen zijn als ze een koppeltje kunnen vormen. Ik wacht hier sowieso nog even mee i.v.m. de zomervakantie. Nog even een update: Het parkietje waar ik het over had, vliegt weer vaker buiten de kooi, maar is gewoon niet echt fan van contact met mensen en mijn andere parkiet vind het geweldig om op mijn hoofd te zitten :), dus ik denk dat het wel goed komt.

josva

Ik zou in de zomervakantie wel een parkiet erbij nemen. Een parkiet is veel sneller tam als je de heledag bij ze in de buurt bent en als je de tijd hebt in het begin als je ze net hebt is de kans op een aaibare parkiet veel groter.