Man of pop?

Gestart door Kiki 1, mei 09, 2015, 16:18:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiki 1

Ik heb deze vanmorgen gekocht. Is 12 weken oud. Ik ga er vanuit dat dit een mannetje is? Ivm. met de naam kiezen zou ik het graag willen weten. Alvast bedankt voor de reaktie!

JudithO

Het is overduidelijk een man. En ik gok dat hij iets ouder is dan 12 weken...

Kiki 1

Dank je wel voor je reaktie Judith, hier was ik dus al bang voor. Zal me meer moeite kosten om hem tam te krijgen. Ze vertellen maar wat in een dierenwinkel! :-[

Samm

Dit is een volwassen man, en ouder dan 6 maand! Maar dit zegt niks over het tam maken hoor, leeftijd speelt niet mee maar karakter wel, als het een 'lefgozer' is dan gaat het uiteraard makkelijker dan een parkietje die bang is aangelegd :)

Kiki 1

Helaas is deze lieverd vorige week dood van zijn stokje gevallen :'( Vond hem 's morgens dood in zijn kooitje. Het ging zo goed met hem, wat tam maken betreft!! Mis hem heel erg.
Heb vanmorgen 2 nieuwe parkietjes gekregen maar weet nu wéér niet goed of het mannen of poppen zijn?
Ze zijn 14 april geboren en komen officieel bij een kweker vandaan.
Ze zaten bij mijn zoon in een Zorginstelling op de groep. Helaas stelde niet elke bewoner dit op prijs.
Heb voorgesteld of ik ze mee mocht nemen, en dat was goed! Ben er erg blij mee, ze kunnen het goed met elkaar vinden, af en toe een kibbel-partijtje maar dat is normaal.
Wie geeft me duidelijkheid over het geslacht

JudithO

Die groene lijkt me een pop.
Van de lutino durf ik het niet te zeggen, volgens mij was dat anders dan bij de 'gewone' kleuren?
Maar lijkt me een man? Ik laat het even over aan de experts ;)

Kiki 1

Citaat van: JudithO op juli 26, 2015, 10:30:35
Die groene lijkt me een pop.
Van de lutino durf ik het niet te zeggen, volgens mij was dat anders dan bij de 'gewone' kleuren?
Maar lijkt me een man? Ik laat het even over aan de experts ;)

Ik heb ook inderdaad bij beide vogels mijn twijfels. Lutino is inderdaad een verhaal apart, en de groene dacht ik dus éérst een man. Ligt er net aan hoe ik de neusdop bekijk, de ene keer zie ik een vaag wit/ lichtblauw ringetje rond de neusdop de volgende keer zie ik hem weer geheel blauw??? Wacht ook maar even of er een expert misschien duidelijkheid kan geven!

grasje

hoi misschien heb je hier wat aan?... ;)

kan een handig hulpmiddel zijn....

gr sonja

Kiki 1

Dank je Sonja! is dit voor gewone grasparkieten of Lutino?

grasje

zowiezo voor de "gewone" grasjes....en word ook wel voor lutino gebruikt maar dat heb via een fb-pagina dus weet niet in hoeverre dit waar is.

gr sonja

grasje

misschien heb je hier ook nog wat aan??


Kiki 1

Dank je Sonja. Als ik het dan bekijk is de groene een mannetje. Lutino heb ik me laten vertellen met een licht-roze/lila neusdop is
ook een mannetje.  Hoop in ieder geval niet dat het twee popjes zijn, want dat gaat meestal niet goed!

grasje

graag gedaan,
anders moet je eens een duidelijke foto van de neusdop maken en op facebook-groep grasparkieten vragen wat het is.
daar zitten ook heel ervaren kwekers op die het misschien zeker weten.... ;)

gr sonja

Kiki 1

Ga proberen of me dat lukt! Heb niet zo'n goede camera. En daarbij als ik erg dichtbij kom, vliegen ze weg! Maar tot zover bedankt in ieder geval!

grasje

ik denk als je nog een foto kan maken zoals van de groene ze al een heel eind komen..

graag gedaan al weet ik niet of ik je verder geholpen heb..

gr sonja

Kiki 1

Ben al een heel stuk wijzer door middel van jou foto's en plaatjes Sonja! Super!

JudithO

Op de foto's waar ze samen op staan, zie ik bij de groene toch echt een blauwe neusdop. Aangezien ze nog zo jong zijn, denk ik dat het een popje is.
En ik help je hopen dat je lutino een man is ;)

Kiki 1

Ja, ik ook bij de groene! Maar hij/zij is 3,5 maand. Blauwe neusdop is toch man?

Kiki 1

Foto is wat onduidelijk, maar misschien beter te zien?

JudithO

Jonge popjes hebben vaak ook lichtblauwe neusdop. Aangezien deze nog zo jong is, lijkt het me meer een pop dan een man. Vooral omdat ze nog niet in de jeugdrui geweest zijn.
Maar het blijft altijd een soort gok, je zult moeten wachten tot na de jeugdrui (bij mijn vogels kwam die pas met 6-7 maanden).