Lucky parkietje

Gestart door LuckyStar, mei 05, 2015, 20:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuckyStar

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag zag ik opeens een parkietje vliegen onder het afdakje (waarschijnlijk gebracht door de kat).
Ik heb het parkietje gevangen en volgens mij is deze er redelijk goed aan toe.
Het eet goed, drinkt water, slaapt rustig, kwettert af en toe en komt zelfs al op de arm zitten.
Nu heb ik totaal geen idee wat voor soort parkietje het is en wat de leeftijd ongeveer is.
Momenteel heeft de parkiet een roze/licht bruine neusdop, dus verwacht ik dat het een vrouwtjes is.

Kan iemand mij wat meer vertellen over de soort of de leeftijd aan de hand van wat foto's?

Alvast bedankt!!! :)

Iris7

Het zijn in ieder geval geen grasparkieten, maar kun je foto's maken van hun neusdop? Dat helpt vaak wel.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

LuckyStar

Citaat van: Iris7 op mei 06, 2015, 17:40:41
Het zijn in ieder geval geen grasparkieten, maar kun je foto's maken van hun neusdop? Dat helpt vaak wel.

Hierbij twee foto's van de neusdop, hopelijk heb je er wat aan.
Het is trouwens maar 1 parkiet ;)

Sara

Ik ken niet veel van andere parkietensoorten dan grasparkieten, maar als ik google lijkt hij/zij het meest op de turquoisineparkiet. Hopelijk reageert er nog iemand die er meer van kent.  ;) Heb je gepost op Amivedi dat je dit parkietje gevonden hebt? Het lijkt me best dat je even op zoek gaat naar de eigenaar, zodat deze de kans heeft om zijn vogel terug te vinden (als je dit nog niet aan het doen was).  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes