parkiet ziek

Gestart door sarahmeier79, mei 03, 2015, 19:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarahmeier79

Buiten hebben wij 4 parkieten in de volière. 1 van de parkieten ziet er ziek uit. Ze eet en drinkt en is actief maar komt er steeds slechter uit te zien. Ze heeft een verkleuring en kaalheid bij de ogen. Ook een rode bult boven de snavel. Het is zo dat ze eitjes probeerde te leggen maar dit lukt niet. Staat dit er los van of wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Sonja

#1
Hallo Sarah,

Ik durf niet te zeggen wat er precies scheelt.
Maar ga alsjeblieft met dit parkietje naar een vogelarts, want er moet wel dringend iets aan gedaan worden.
Dit heeft niets te maken met het eieren leggen, naar mijn idee.
Aan de neusdop te zien zou ik denken in de richting van schurftmijt, maar dat gaat (voor zover ik weet...maar misschien heb ik het mis) niet gepaard met zulke kale plekken rond de ogen.
En het verklaart ook die bult op het voorhoofd niet.

Zijn je andere parkieten wel gezond?

Groetjes
Sonja

sarahmeier79

Hoi Sonja,
Bedankt voor je reactie. De andere parkieten zijn wel gezond.
Ik heb ook aan schurftmijt gedacht. Mogelijk ook een andere diagnose maar wat kan je het beste doen aan schurftmijt?
Groet Sarah

Sonja

Hallo Sarah,

Ik had al twijfels over mogelijke schurftmijt, want zoals gezegd verklaart dat de andere dingen bij je parkiet nog niet (o.a. de bult op het voorhoofdje).
En die twijfel wordt nog versterkt nu je schrijft dat je andere 3 parkieten niets mankeren. Schurftmijt is besmettelijk, dus in dat geval zouden zij ook verschijnselen moeten hebben.

De beste raad die ik je kan geven is niet zelf gaan experimenteren met middeltjes, maar met je parkiet naar een vogelarts gaan, dat is het beste wat je nu kunt doen.

Sterkte.

Groetjes
Sonja