Gaan niet terug in kooi

Gestart door Toetje9, april 30, 2015, 08:33:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toetje9

Ik heb deze vraag een hele tijd geleden al gesteld. Helemaal in het begin had ik 1 parkietje (de tweede kwam uit een volgend nestje). Ik liet Ivy vaak rondvliegen, maar wat ik ook probeerde, ze ging maar niet zelf terug de kooi in. Ons vorige parkietje deed dit gewoon direct uit zichzelf, terwijl deze niet tam was en Ivy wel gewoon direct op mijn vinger stapte.

Nu heb ik Kiwi en Ivy al ruim een jaar of anderhalf jaar ongeveer... Maar nog lukt het ze niet. Ook zijn ze veel minder tam geworden, doordat ik onverwachts een halfjaar op kamers ging en ze daardoor regelmatig mij mijn moeder thuis bleven, en hier niets anders kregen dan voedsel en water.

Nu mogen ze niet meer beneden los vliegen, omdat we ze dan weer moeten vangen, en ze beneden op onze geribbelde muur kunnen zitten. ze gaan dus in de raarste hoekjes.

Nu heb ik ze op mijn kamer gezet, maar hebben ze een manier gevonden om te ontsnappen. Ik had echt geen tijd om ze in de kooi te zetten en hoopte dat ze er zelf in zouden gaan. 's avonds laat waren ze nog steeds op mijn gordijnen aan het poepen... Ze waren zo moe dat ze tijdens het vliegen gewoon uit de lucht vielen... Zo kon ik ze oppakken en in dekooi doen (al was eentje wel aan het bijten....)

Wat moet ik doen? Heb echt alles geprobeerd... Maar in de kooi laten dan?

Iris7

Als trosgierst in de kooi leggen niet helpt, kun je de kamer donker maken en ze met een theedoek heel voorzichtig vangen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).