7 jaar oud parkietje

Gestart door parkietenl0ver, april 26, 2015, 10:30:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

parkietenl0ver

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje waar ik zelf echt niet uitkom. Ik heb een parkiet die al 7,5 jaar is! de afgelopen paar maanden is hij heel rustig geworden en slaap die heel erg veel. Wel netjes op 1 pootje met het kopje naar achteren. Ook eet en drinkt hij goed en de ontlastingen zien er ook goed uit. Maar ik vind het een beetje verwarrend omdat die echt heel de dag niks anders doet dan slapen.. Hij zit ook opvallend bol en ik weet uit ervaring dat, dat niet goed is.. Spelen met mijn andere parkietje doet die ook helemaal niet meer. Mijn vraag is, is het normaal dat hij zich zo gedraagt omdat hij ouder wordt of zit er wat anders achter.

Ps. mijn parkieten krijgen als voeding XtraVital en ook krijgen ze om de paar dagen een stukje appeltje of sla voor extra vitamintjes.

Alvast bedankt!


Kleintjes

7,5 jaar is echt niet zo oud hoor ;)
Normaal horen parkietjes actief te zijn, zoals je zelf aangeeft is jouw senior dat niet meer. Is er verder iets veranderd? Is hij in de rui?

Als je 't niet vertrouwd, raad ik je aan naar de dierenarts / vogel arts te gaan. Beter een keer voor niets, dan een keer te laat.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietenl0ver

Het eerste wat ik morgen ga doen is de dierenarts bellen. Ik zie nu dat er een uitwerpseltje aan de achterste van mijn parkiet hangt.. Ik dacht zelf ook aan de dierenarts maar dacht laat ik het toch maar vragen

Hij is inderdaad in de rui.


parkietenl0ver

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest. Mijn parkietje heeft heel veel moeite met het uit de rui komen. Omdat het zoveel energie kost is die ook wat afgevallen. Ik heb van de  dierenarts multivitamine gekregen die ik gedurende 1 week elke dag 1 druppeltje moet toedienen. Ik hoop hem snel weer actief te zien!

Loeky

Veel sterkte en hopelijk helpen de druppels!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19