Kan een parkiet in een kleine ruimte leven?

Gestart door MayaraEsther, april 21, 2015, 15:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MayaraEsther

Hi, vraagje.
Ik zit te denken om twee parkieten aan te schaffen maar ik weet niet of het verantwoordelijk is. Ik woon in een nogal kleine appartament en zou ze in de woonkamer kunnen zetten en gedurende de dag in mijn kamer loslatten. Kan dat? En weten jullie misschien welke soort bij mij past (qua oppervlakte die ik heb etc.)? Ik ga wel een grote kooi kopen zodat ze genoeg ruimte hebben.

Ik ben nog aan het onderzoeken etc. en waarschijnlijk zal ik ze na de zomervakantie aanschaffen.

Iris7

Als ze een grote kooi hebben en veel los mogen vliegen, is er geen probleem. Een hele grote ruimte kan, zeker in het begin, juist onoverzichtelijk zijn voor parkieten. Als je niet zoveel plaats hebt, neem dan niet al te grote vogels, bijvoorbeeld grasparkieten.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Solarstone83

Citaat van: MayaraEsther op april 21, 2015, 15:28:22
Hi, vraagje.
Ik zit te denken om twee parkieten aan te schaffen maar ik weet niet of het verantwoordelijk is. Ik woon in een nogal kleine appartament en zou ze in de woonkamer kunnen zetten en gedurende de dag in mijn kamer loslatten. Kan dat? En weten jullie misschien welke soort bij mij past (qua oppervlakte die ik heb etc.)? Ik ga wel een grote kooi kopen zodat ze genoeg ruimte hebben.

Ik ben nog aan het onderzoeken etc. en waarschijnlijk zal ik ze na de zomervakantie aanschaffen.

Je bent er wel bij om toezicht te houden wanneer je ze loslaat neem ik aan? Wanneer er niemand thuis is adviseer ik de parkieten in de kooi te laten. Wellicht kunnen ze zichzelf anders verwonden en als je niet oppast breken ze de hele tent af ;) Lekker aan de muren en platen knagen bijvoorbeeld  ;D

Ik denk dat het geen probleem is om in een klein apartement (gras)parkieten te houden. Catharina parkieten schijnen meer van klimmen dan van vliegen te houden dus als je bang bent voor te weinig vliegruimte dan kun je overwegen catharina parkieten aan te schaffen, er leuke vogels ook :)

josva

Citaat van: Solarstone83 op april 24, 2015, 13:45:53
Je bent er wel bij om toezicht te houden wanneer je ze loslaat neem ik aan? Wanneer er niemand thuis is adviseer ik de parkieten in de kooi te laten. Wellicht kunnen ze zichzelf anders verwonden en als je niet oppast breken ze de hele tent af ;) Lekker aan de muren en platen knagen bijvoorbeeld 

Dan zou ik persoonlijk aanraden om een hangslot op de kooi te doen en twee knijpers boven het drinkbakje en voederbakje doen. In het begin hoeft dit niet. Maar parkieten houden ervan om te ontsnappen en hoe vaker ze je loslaat hoe moeilijker het word om ze in de kooi te houden.