Duidelijk verschil in gedrag met ander voer

Gestart door AnnieW, april 15, 2015, 10:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnieW

Hoi allemaal,

Ik gaf mijn parkieten altijd Vitalife van Vitakraft, en daar gingen ze hartstikke goed op. Vlogen de hele dag, waren de hele dag in de weer, mooie veren etc.

Op een gegeven moment had ik nieuw voer nodig en was de Vitakraft uitverkocht, ik ben toen voor een pak Xtra Vital van Beaphar gegaan. Opeens werden de parkieten een stuk rustiger, vlogen weinig en vaak ook slecht (slechte coördinatie). Overal vond ik veren...het was echt een drama.

Ik linkte dit eigenlijk niet direct aan het voer. De vogels zijn pas een half jaar oud, dus ik ging er vanuit dat het te maken had met de rui, misschien zelfs wel puberen? Enfin, ik ben vorige week weer overgestapt op de Vitalife, en wat een enorm verschil zeg! Ze vliegen weer als een gek, verenpak ziet er beter uit en ze zijn zoooooo ontzettend druk! Eigenlijk tegen vervelend aan. Ze hebben momenten op de dag dat ze als gekken lopen te krijsen. Doelloos (naar mijn mening) hard krijsen. Het maakt niet uit of ze in de kooi zitten of los zijn.

Mijn vraag is nu...herkend iemand dit? Kan het zijn dat bepaald voer vogels drukker of juist rustiger maakt?
En herkend iemand de problemen ook bij het merk Beaphar?

Alvast bedankt :)

Kleintjes

Ik heb dit nog nooit gehoord. Let op, ik zeg niet dat je liegt hoor, echt niet :) (Om misverstanden voor te zijn)

Vogels van ;n half jaar oud, zitten inderdaad aan de rui. Ik vermoed, dat 't toch echt aan de rui gelegen heeft. Heb zelf jarenlang XtraVital gevoerd, en ze deden 't geweldig (tegenwoordig geef ik Prestige, vanwege de absurde prijs van XtraVital - heb ook 6 "maar" parkietjes :p ). Nooit problemen gehad, zelfs de senioren en chronisch zieke vogeltjes deden 't geweldig.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ook ik heb nooit problemen gehad. Mijn parkiet Croky was altijd een gezonde vogel en heeft zijn hele leven XtraVital gegeten. Het manneke is bijna 11 jaar oud geworden.
Ik denk echt dat dit een kwestie was van rui.


AnnieW

Bedankt voor de reacties! Blij te horen dat het waarschijnlijk de rui is geweest.
Was al bang dat ze ziek werden door verkeerd voer ofzo.

Waarschijnlijk zijn ze nu gewoon zo uitbundig blij omdat ze eindelijk van die rui af zijn  ;)
En de zwerm wilde halsbandparkieten in de bomen achter mijn huis helpen ook niet erg mee....

Parkieten-Freak

Ha ja, die zwerm valkparkieten zal inderdaad voor de nodige opwinding zorgen bij jouw gevederde vrienden!  ;D


Kiddo

Citaat van: AnnieW op april 21, 2015, 11:25:30
Waarschijnlijk zijn ze nu gewoon zo uitbundig blij omdat ze eindelijk van die rui af zijn  ;)
En de zwerm wilde halsbandparkieten in de bomen achter mijn huis helpen ook niet erg mee....

Heel herkenbaar.
Die van mij worden ook helemaal wild als ze de wilde halsbandparkieten buiten horen. Mijn oren doen er soms pijn van, zoveel volume uit 3 kleine beestjes.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky