parkiet maakt bijna geen geluid

Gestart door josva, april 14, 2015, 20:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josva

Hallo allemaal,

Ik heb een parkiet die eigenlijk bijna nooit geluid maakt (heel af en toe en veel schreeuwen, zie hierna)

Ik had haar als tweede erbij genomen en is altijd al stil geweest. Ze comminuceerd grotendeels lichamelijk en met licht krijsen, als ze iets wil en je bent te ver bij haar vandaan of als het mannetje bij mij zit.

ze brabbelt af en toe wel wat maar dat is alleen als de parkieten apart van elkaar zitten. Als het mannetje bij haar komt is ze stil en af en toe haalt ze uit naar hem. Ze is ook erg dominant in de kooi al gaat dat wel iets beter ze deelt nu de favoriete slaapplek van beide parkieten. Ene dag zij andere dag hij. Al zit zij wel vaker op het plaatsje dan hij.

ze comminuceerd meer met lichaamstaal (kusjes, kroelen en dominant blijven zitten. Als ze iets niet wil maakt ze wel geluid. Het mannetje doet dat al na om haar te pesten. Best grappig om dat te zien. Je ziet dat zij direct kwaar word door hem achterna te zitten.. net kinderen.)

Ze was wel een lange tijd erg bang en had vaak haar staart naar beneden hangen. Heeft dat er misschien mee te maken dat ze zo stil is?

Het is een popje en ik weet van het forum dat popjes niet zoveel babbelen als mannetjes. Maar ik vind het raar dat ze alleen babbelt als het mannetje niet bij haar is. Als ik bij haar kom stopt ze namelijk niet.
Dat mijn parkieten elkaar niet mogen kan ook niet ze zijn grotendeels bij elkaar. Al kroelen ze heeeel af en toe en dat niet op de parkietenmannier.. mijn mannetje doet mij na en tikt haar snavel aan en maakt kusgeluidjes. En zij vraagt er wel om alleen hij begrijot het meestal niet.

Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?