Pyrrhura heeft 1 oog dicht

Gestart door xmentronicsx, april 14, 2015, 14:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xmentronicsx

Ik ben hier net nieuw, ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven.

Ik heb twee pyrrhura's (mannetje en vrouwtje) van nu bijna een jaar oud, en ongeveer 4 weken geleden gingen ze allebei een soort van hoesten en veel geeuwen, snavel veel afvegen enz. Toen zijn ze behandeld voor luchtpijpmijt maar dat hielp niet, toen naar de dierenarts hebben ze allebei een injectie gehad (erkende vogelarts) en als het na een week niet helemaal weg was moesten ze nog een keer. Het was niet helemaal weg dus ze hebben nog een injectie gehad.

Nu had het mannetje ook al een beetje gele urine en dat werd minder na die injectie, het was toen nog lichtgelig en ze leken weer gezond. Nu zat het mannetje vanochtend ineens met 1 oog dicht en nu nog steeds. Morgen heb ik weer een afspraak bij de vogelarts om 12 uur en moet ik ze allebei meenemen.

Zou dit papegaaienziekte kunnen zijn aangezien de eerste symptomen zo lang terug eigenlijk begonnen zijn? Ze geeuwen en ''hoesten'' nu ook nog af en toe, maar dat was niet erg zei de vogelarts toen. En het mannetje zit maar te knijpen met oogje, verder ziet het er droog en niet ontstoken uit. Er zijn rond die rijs toen het begon ook twee grasparkieten bij gekomen, maar die staan beneden in de woonkamer en deze staan bij mij op de slaapkamer boven, zouden die misschien de drager geweest zijn?

Als hij iets in zijn oogje heeft gekregen wanneer zou het dan minder moeten zijn? Het ziet er echt sneu uit  :(