Kunnen zij bij elkaar???

Gestart door Cobie, april 14, 2015, 08:45:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cobie

Hallo allemaal.
Ik heb 2 Engelse parkieten een grijze en een albino.
Volgens mij man en vrouw. Die alleen maar op een stokje zitten en af en toe eten.
Heel veel slapen. Zij zitten samen in 1 kooi.

Ik heb ook 2 gras parkietjes. Leuke drukke beestjes. Echte acrobaten. Ook man en vrouw.
Ook zij zitten samen in 1 kooi.

Nu wil ik een kamervolierre aanschaffen. Mijn vraag: Kan ik ze daar dan alle vier in plaatsen???
Dat zou leuk zijn. Misschien dat de Engelse parkieten dan ook wat meer bewegen.

Groetjes Cobie

Sonja

Hallo Cobie,

Als je zeker weet dat alle vier je parkieten goed gezond zijn, én als je helemaal zeker weet dat je 2 mannetjes en 2 popjes hebt, kun je ze wel bij elkaar zetten als je een ruime kamervolière hebt, al zullen ze wel de tijd moeten krijgen om aan elkaar te wennen.

Verzeker je er in ieder geval van tevoren van dat je niet meer popjes dan mannetjes hebt, want dat gaat in verreweg de meeste gevallen niet goed.

Groetjes
Sonja

PS Misschien kun je eens een foto maken waarop de neusdoppen van alle vier de parkietjes goed te zien zijn, dan kunnen we met je meekijken.

Cobie

Dank je wel voor de reactie.
Hier de foto's ik hoop dat het lukt. Stippel is de grote grijze heeft echt een blauwe neusdop.
Groetjes Cobie.

Cobie

Dit zijn de andere 2 Gekko en Clojo

Groetjes Cobie

mobii

Hoi Cobie,

Misschien is het hok dat ik heb staan ook wel iets voor jou... http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,31698.msg178187/boardseen.html#new
Mits jouw vogels regelmatig los vliegen, want anders is het te krap voor 4 vogeltjes.

Je zou aan elke kant een koppel kunnen zetten zodat ze eerst goed aan elkaar kunnen wennen. En dan af en toe een poosje het tussenschot ertussenuit halen. Totdat je zeker weet of ze het goed kunnen vinden samen.

Cobie

Dank je wel voor je reactie. Ik heb al een nieuwe kamervoliere gekocht van 150 X 65 X 56
Daar wil ik ze met zijn vieren in zetten.
Mijn vogels vliegen niet los omdat ze niet tam zijn. Ik wil niet op ze jagen om ze te vangen als zij naar binnen moeten.
Ik zou het geweldig vinden als zij los konden maar ik durf het niet aan.

Groetjes Cobie

mobii

Tsja dat snap ik dan ook wel weer! Maar in een voliere hebben ze het vast naar hun zin. Succes met samen zetten!

Cobie

Ik heb nu twee kooien tegen elkaar gezet.
Wat zijn ze actief geworden. Zij willen ook heel graag naar elkaar toe.
Woensdagavond komt mijn kamervoliere en dan mogen ze donderdag met zijn vieren verhuizen.
Dus, alle vier in een kooi.
Dat zal leuk zijn.

Groetjes Cobie

mobii

Leuk hoor Cobie!
Misschien is het nog wel een idee om de minst dominante vogels er een dagje eerder in te zetten (de Engelse parkieten?). Als ze een beetje angstiger zijn in ieder geval. Die kunnen dan vast even de boel verkennen voordat de drukke grasjes erbij komen..

Veel plezier met je kooi morgen!

Kleintjes

Citaat van: mobii op april 22, 2015, 18:29:04
Leuk hoor Cobie!
Misschien is het nog wel een idee om de minst dominante vogels er een dagje eerder in te zetten (de Engelse parkieten?). Als ze een beetje angstiger zijn in ieder geval. Die kunnen dan vast even de boel verkennen voordat de drukke grasjes erbij komen..

Veel plezier met je kooi morgen!
Beter kun je ze tegelijk omzetten. Anders heb je 't risico dat de parkieten de anderen gaan zien als indringers in "hun" huis. Ze moeten dan allemaal wennen aan de nieuwe woning, en hebben geen tijd om uzie te maken (normaal gesproken, zijn altijd uitzonderingen ;) )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses