Speelgoed Voor Twee Parkieten

Gestart door patric a, december 04, 2005, 13:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hello freaks,

Wij zitten er aan te dnken om voor onze parkiet Rocco een vriendje te kopen.

Hoe de introductie moet verlopen, heb ik inmiddels gelezen op het forum.

Wel heb ik nog twee andere vragen.

Als er 2 parkieten in de kooi zitten, welk speelgoed kun je dan het beste gebruiken? Ik neem aan dat een nep-parkietje en een speigeltje niet meer nodig zijn omdat Rocco dan een echt vriendje heeft. Wat voor een speelgoed plaatsen julie in de kooi?????

Heeft een van jullie wel eens meegemaakt dat twee parkieten het absoluut niet samen kunnen vinden? Zoja, kun je dit dan voorkomen, cq oplossen?


Vele groetjes van Patric en Rocco

B & V

Hallo patrick en roccco,

Ik heb een hele gote kooi.
Daarin zitten balletjes die aan elkaar vastzitten, 2 trappetjes, ik heb zo`n een plaat waarin een nep parkietje uit hang (vinden ze prachtig), ik heb ook een parkieten boom maar die zit niet in de kooi.
Stokjes, een stevige touw waarin ik kraaltje heb gezet, een holletje, een spiegeltje ( hebben ze niet veel aan).
En andere spulletjes voorin de kooi: een broedblok want ze hebben jonkies, drik-voer bakje hihihihihi.
Ik had een parkietje gekocht zij/hij kan heel goed opschieten met m`n andere parkiet, ze wassen elkaar en ze moeten altijd met elkaar eten en drinken.
Nog iets om te vertellen is: ik heb 2 parkieten als ze los mogen, vliegen ze altijd naar mij en vinden leuk om voetbal te spelen, ook rollen ze tegelijk.
Ik verwissel wel eens een de speeltjes want ik ben bang dat ze gaan vervelen ik heb er nog veel meer.
DoeiDoei heel veel groeten van mij en van m`n parkieten !!!!

Safrena

Hey patric a

Een spiegeltje mag zeker wel nog hoor als je twee parkietjes hebt.
Zelf heb ik ook twee parkietenmeisjes en hebben ze nog spiegeltjes.
Het enige wat ik hen niet geef tis een nep parkietje ;)
Verder mogen ze alle speeltjes (gemaakt voor parkietjes) hebben ;)

Meestal gaat het altijd goed tussen parkietjes. In het begin kan het wat kibbelen zijn, later ook af en toe, maar echt vechten zullen ze vrijwel nooit doen met hun soortgenootjes.

Moest dit ooit toch gebeuren dan kun je ze beste uit elkaar halen en elk in een eigen kooi zetten.

Als je net je nieuwe parkietenvriendje hebt gekocht is het het beste om de eerste dagen (tot twee weken) elk in een eigen kooi te laten zodat het nieuwe vriendje rustig kan wennen aan de omgeving en dat ze ook beiden aan elkaar kunnen wennen

vele groetjes

Rocky@Kuifie

Hallo,
Eigenlijk alle speeltjes zijn net zo goed voor 1 als 2 parkietjes.
Denk er vooral aan een schommeltje en trappetjes!!!!
Mvg. Mike Rocky&Kuifie

Sara

#4
Iedere parkiet is anders.De eerste speeltjes die ik kocht waren zo'n spiegeltje met zo'n zitdingetje aant waar vanboven een  staafje met kraaltjes aan hangt en een schommeltje.Het schommeltje werd al heel gauw bezet door al m'n grasparkietjes dus kocht ik er nog één bij.Maar Noah is vooral gek op dat ding met kraaltjes,hij probeert telkens de kraaltjes in z'n bekje van dat buisje te krijgen en zit er de hele tijd aan te schuiven.Het lukt haar dan ook niet om die kraaltjes daaraf te krijgen.Omdat Noah gek is op kraaltjes kocht ik ook een laddertje met aan het einde van de ladder zo'n staafje met kraaltjes rond.Ook op die kraaltjes is Noah gek.En elke nacht slaapt Noah op het touw dat in de kooi hangt en duffelt zich daar in.Noah is heel onderzoekend met speelgoed en speelt met alles wat je haar geeft dus als ik nog eens langs de dierenwinkel loopt weet ik wel wat ik moet kopen :DSpeeltjes! ;)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes