derde gekocht

Gestart door gerritke, april 04, 2015, 13:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerritke

Ha mensen,

Ooit had ik 1 parkiet. Een vrouwtje: Bassie. Ze was (en is) redelijk tam.. Wel een fel beestje.
Toen kocht ik (vanwege tijdgebrek voor 1 parkiet) er een tweede bij. Het was nog een jong diertje(mannetje) en bleek een kruipertje te zijn. Soms loopt het heel goed tussen die twee en zitten ze gezellig te kneuteren. Soms maken ze een enorme ruzie. Dus ik dacht: de kooi is toch groot genoeg. Koop er nog een derde bij zodat wanneer Bassie weer sacho is Kuifje gezelligheid heeft aan die derde. Maar Bassie is tegenover dr soortgenoten echt een fel beestje en maakt geregeld ruzie. Is er trosgierst, mag alleen madame daar aan komen want de andere twee worden door haar op afstand gehouden. Zal ik Bassie maar gewoon verwijderen uit de kooi en in een andere kooi stoppen?

Sonja

Hallo,

Heb je misschien een duidelijke foto van alledrie de parkietjes? En ook van de kooi waar ze samen in zitten?
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van het houden van 3 parkietjes, want nu is er eentje "alleen".

Groetjes
Sonja

gerritke

Ha,

Excuses voor mijn late reactie. Stand van zaken op dit moment is gelukkig heel positief. De drie diertjes zitten gezellig te babbelen. De eerste aanpak was wat ingewikkeld maar helemaal goedgekomen.

Groetjes