Is mijn parkietje eenzaam?

Gestart door Jetske, maart 31, 2015, 17:05:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

Hallo allemaal! Tijd geleden dat ik hier ben geweest. Een paar weken terug is één van mijn twee mannetjes overleden. Omdat we net een kindje hebben, hebben we besloten geen nieuwe vogel er bij te nemen. Maar nu vertoont Apollo toch wat raar gedrag. Hij hangt soms in de tralies en is dan aan het knagen, alsof hij wil uitbreken. Maar als je de kooi openzet komt hij er niet perse uit. Nu vraag ik me af hij misschien toch eenzaam is. Herkent iemand dit gedrag?

JudithO

Je zegt het eigenlijk zelf al. Hij vertoont gedrag wat hij eerder niet toonde, en het lost zich niet op door de kooi open te zetten.
Lijkt mij dan op zich vrij duidelijk dat hij toch een soortgenootje wil hebben ;)

Koekie2015

Dat zal het inderdaad wel zijn denk ik. Ik merkte het namelijk heel erg aan mijn parkietje.

Ik had eerst een mannetje gekocht. Hij keek nauwelijks om naar zijn speelgoed en groente/fruit eten deed hij ook niet.
Toen ik mijn popje erbij had gehaald zag ik een totaal ander vogeltje in Koekie. Begon meer te fluiten, speelde opeens met alle speelgoed in de kooi en hapt nu ook naar groente en fruit.

Het was trouwens gelijk liefde op het eerste gezicht tussen die 2 ;D