eitjes leggen

Gestart door spyki, maart 29, 2015, 22:46:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

spyki


Hallo,

Ik heb een popje en een mannetje parkiet samen in een kooi. Ze kunnen het prima met elkaar vinden en krioelen en flirten er flink op los.
Het popje legt geen eitjes, ze is nu ongeveer 2 jaar oud.
Ik vind het prima hoor, hoef niet te broeden.
Maar is het normaal?

Sara

Dit is heel normaal, want grasparkietjes beginnen normaal gezien pas aan een nestje als je een geschikt broedblok ophangt in hun kooi/volière.
Als je dit wil doen, moet je echter eerst heel wat informatie lezen en verzamelen en heel wat voorbereidingen doen, want kweken met grasparkietjes is niet iets waar je zomaar aan kan beginnen. Als voor jou broeden dus niet hoeft, dan kan je het zo laten en dan zal er ook geen nestje komen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

josva

Citaat van: Sara op maart 30, 2015, 09:10:45
Dit is heel normaal, want grasparkietjes beginnen normaal gezien pas aan een nestje als je een geschikt broedblok ophangt in hun kooi/volière.
Als je dit wil doen, moet je echter eerst heel wat informatie lezen en verzamelen en heel wat voorbereidingen doen, want kweken met grasparkietjes is niet iets waar je zomaar aan kan beginnen. Als voor jou broeden dus niet hoeft, dan kan je het zo laten en dan zal er ook geen nestje komen.

Vele groetjes,

Sara

hoi sarah,

Spyki wil graag weten waarom het popje geen eitjes (onbevrucht) legt al is er geen broedhok
En of het normaal is dat hij geen eieren in de kooi vind. (Aangezien kippen ook eieren leggen)
Denk ik zo.

zelf ben ik ook wel een beetje benieuwd

Sonja

Hallo Josva,

Ik heet wel geen Sara maar wil toch even antwoorden op je vraag. ;)

Als je het antwoord van Sara goed leest, zie je dat ze de vraag van Spyki wel beantwoord heeft.
Ze schrijft namelijk dit: Dit is heel normaal, want grasparkietjes beginnen normaal gezien pas aan een nestje als je een geschikt broedblok ophangt in hun kooi/volière.

Dus dat betekent dat verreweg het gros van de parkietjes (een enkele uitzondering daargelaten) niet zal broeden als je geen nestgelegenheid geeft.

Groetjes
Sonja