Tweede parkietje erbij

Gestart door Lucky01, maart 29, 2015, 00:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucky01

Hallo,

We hebben sinds 3 weken een grasparkietje en hebben er nu een 2e bijgenomen.
Ons eerste parkietje was al een beetje tam. Hij eet uit de hand, komt steeds vaker op onze handen zitten en "vliegt" zelf uit de kooi en gaat weer terug. Is dus niet bang voor ons. 
Ons nieuwe parkietje Kenji, is helemaal niet tam en na 5 dagen nog erg bang.

Ik heb veel geduld en ga elke dag met mijn hand in zijn kooi met wat trosgierst, maar omdat Kenji hier nog maar 5 dagen is en nog niet tam is willen we hem nog niet uit de kooi laten.
Alleen is het zo dat ons eerste parkietje Lucky wel uit de kooi komt en dan op zijn kooi gaat zitten.
Is dat zielig? Omdat Kenji er niet uit mag en Lucky wel?

En wanneer kunnen we Kenji het beste voor het eerst uit de kooi laten?

Verder vroeg ik me af het misschien nu nog langer zal duren voordat Lucky tam wordt, omdat we nu Kenji erbij hebben?
Of zou dat niet uitmaken?
O misschien ook goed om erbij te zeggen. Lucky is gekortwiekt (niet onze keuze) en Kenji is niet gekortwiekt. Is dit zielig als ze samen uit de kooi mogen straks i.v.m. vliegen?

Iris7

Ik denk dat je ze na een week of twee wel samen kunt laten vliegen, dat weet Kenji wat z'n kooi is. Qua tam maken zal het misschien zelfs makkelijker gaan, twee durven meer dan één.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Lucky01

Citaat van: Iris7 op maart 29, 2015, 18:17:41
Ik denk dat je ze na een week of twee wel samen kunt laten vliegen, dat weet Kenji wat z'n kooi is. Qua tam maken zal het misschien zelfs makkelijker gaan, twee durven meer dan één.

Bedankt voor je reactie!
Ok, ik zal nog even een week of 2 wachten. Is het dan dus niet zielig dat de een wel uit de kooi mag en de ander niet?
Samen "vliegen" gaat niet echt over 2 weken, omdat de een gekortwiekt is en de ander niet. Maakt dat wat uit denk je?

Iris7

Ik zou het gewoon proberen. Mocht het niet lukken met vliegen, geen nood, meestal groeien de veren gewoon weer aan. Tot die tijd kun je misschien een speelboom maken waar Kenji zich op kan vermaken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Lucky01

Ok dankje!
Inmiddels zitten ze bij elkaar en het gaat best goed. Ze maken geen ruzie. Wel schreeuwen ze af en toe naar elkaar, maar dat wordt wel minder lijkt het. En ons eerste parkietje is helemaal verliefd op haar nieuwe vriendje. Alleen gek genoeg is haar nieuwe vriendje niet zo verliefd op haar. Hij liet eerst niets toe en wilde steeds alleen zijn, ookal zaten ze in dezelfde kooi. Maar nu begint hij toch steeds meer toe te laten. Dus misschien was het wennen voor hem in het begin, ik hoop dat het straks goed kunnen vinden samen.