Houten stokken

Gestart door Lucky01, maart 18, 2015, 16:22:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lucky01

Hallo,

We hebben in het park een paar stokken gevonden. Nu vragen we ons af of deze geschikt zijn voor parkieten?
Ik heb ze gister goed gewassen met dreft en daarna heel goed afgespoeld en laten drogen.
Vandaag heb ik er alvast 1 in de kooi gedaan. Ons parkietje is er heel blij mij.
Hij ging er meteen op en begon wat meer te kwetteren, terwijl hij dat nog niet zoveel kwetterde voorheen.
We hebben ons nieuwe parkietje Lucky nu ongeveer een week.

Hij knabbelt wel aan de tak. Het heeft een ruwe schors en hij haalt er gemakkelijk stukjes vanaf en gaat daar dan op knabbelen. Geen idee of hij het ook doorslikt, maar kan dat kwaad?

Als deze takken niet geschikt zijn haal ik ze wel weg en koop ik andere in de winkel.

Iris7

Het is een beetje lastig dat je niet weet welk houtsoort het is. Niet alle bomen en struiken zijn namelijk geschikt. Meestal slikken ze het hout niet door, maar trekken ze er alleen stukjes af, maar ik zou ze alsnog verwijderen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Lucky01

O jammer ik vond ze wel mooi dik en Lucky was er net zo blij mee. Hij knuffelt zelfs met de takken.
Ik zal ze weg halen en morgen even takken kopen bij de Pets Place.
Bedankt voor je reactie @Iris7

Kleintjes

Heb je 'n foto van de boom waar de takken van af zijn gekomen?
't Komt me ergens bekend voor. Lijkt erg op takken van de vlier.

Is de binnenkant van de tak beetje 'schuimachtig / sponsachtig' en zacht?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Lucky01

Nee ik heb helaas geen foto van de boom.
De stokken zijn niet zacht/ sponzig van binnen, maar gewoon hard.
Ik zal van de week even langs gaan om te kijken wat voor boom het is :)